Val i Rampljuset!

Det är förstås val som är på tapeten. Jag har röstat. Men nu är jag jättetrött. Och lider av abstrakt hunger. Ja, jag kallar den abstrakt, för jag har ingen aning om var den kommer ifrån. Och den känns inte jättefarlig. Jag tror jag har en lösning på problemet. Och även en plan för kvällen. Först lite bakgrund.

Igår var det dags för "gatan" - det är ett frivilligt arbete bland gatflickorna i Stockholm, på Malmskillnadsgatan. Vi kommer dit med fika och finns disponibla för kvällen. Igår var jag som sagt lite krasslig, men med hjälp av vänner och samlande av kraft begav jag mig ut. Ibland är det så att man bestämmer sig, och då är det svårt att ändra sig... Kvällen var speciell, och jag är glad att jag inte ändrade mig. Fina samtal, inte alltför kallt och trevligt också att träffa mina vänner som står med mig.

Nu så här dagen efter kan jag säga att det hade inte spelat någon roll om jag hade stannat hemma igår eller inte. Det är först nu på kvällskvisten som jag känner mig extra trött. Och vill lägga mig tidigt. Läsa lite grann. Dra ner på tempot ordentligt!









De flesta ser vem du är. Det är nog mest jag som är blind. Jag ber om öppnare ögon


Ung kvinna, återhämtar sig från förblindad kärlek


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback