Livet blir vad jag gör det till



Jag ska göra det jag vill. Enkelt. Självklart, till viss del. Men nu har det blivit så. Att energin totalt läckt ut. Fanns ingen hejd. Och nu saknar jag den. Jag vet inte mitt eget bästa. Eller jo, jag vet. Men jag gör inte det jag borde för att det ska fungera. För det finns så mycket roligt att göra. Om det inte är bloggen, så är det något annat som lurar.

Men vet du. Jag vill läsa böcker. Jag vill tända ljus. Jag vill ligga och meditera. Jag vill grunda mig. För just nu är det ogrundat. Det är spretigt. Det är tusen saker som virvlar därinne. Och det är inte jag. Nej.

Ett steg i rätt riktning var att idag göra en utflykt med bäste Svenne. Vi tog bilen och åkte till Tyresta Nationalpark. Kameran var med - och jag lovar att snart göra ett inlägg. Men inte nu. För det skulle vara att ta i lite för mycket. Det ska ju vara roligt med bildredigering och annat. Men jag kan säga att det var roligt, lugnt och spännande! Ni ska få se!

Ett andra steg var att kolla på film här hemma ikväll. Jag kikade på King´s speech. Jag gillade den, framför allt tyckte jag filmen gestaltade vänskap på ett alldeles superfint sätt! Jag förstår att filmen fick pris!

Godnatt vänner! Ni har väl inte missat Under löven med Melissa Horn?







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback