Måndag. Med superstart!

Klockan 05.55 ringde klockan. Strax efter nio begav jag mig hemifrån, mot Odenplan. Då hade jag hunnit med fyra maskiner tvätt och skriva ut en massa viktiga papper. Och bädda sängen. Faktiskt väldigt skönt att börja med en tidig morgon!

Sen lite tvättstugefilosofi. Visst händer det, ja till och med ganska ofta, att tvättstugan är ostädad och luddet i tumlaren sitter kvar från hyresgästen innan. Det finns då anledning att irritera sig, kanske du tänker? Och kanske skita i att lämna snyggt efter sig? Men jag har en annan tanke. Jag brukar ta i lite extra och fixa tvättstugan riktigt ordentligt. What goes around, comes around.... Visst händer det att jag också är stressad så att jag missar att skura golvet och så. Men ofta försöker jag tänka på min medbroder eller syster som tvättar efter mig...

Mål denna vecka (företaget):
- sälja två av mina artikelidéer
- läsa ut boken Börja skriva
- förbereda en intervju som är på lördag!
- bokföra mina kvitton

Om jag hinner
- kontakta en redaktör ang jobb i oktober
- se över mina kundkontakter

Mål för övrigt
- planera in en dag som jag ska hälsa på Herr H på jobbet (håller ju på att bygga en kökshylla!)
- träning - kommer ett inlägg om det inom kort!
- se till att ha kul på jobbet torsdag & fredag! Ringa innan jag ska dit (typ idag)
- gå förbi skatteverket och lämna in en blankett (imorgon tisdag)
- två möten
- ta det lugnt förstås! Min filosofi för denna höst!




Så här trött är Elviz idag


En Emilia som är ganska motiverad
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback