Böcker - en oanad källa till lugn

Jag ser fram emot tisdag. Då stretar jag emot alla de där måstena som härjar i mitt huvud, lägger mig tillrätta i soffan. Och öppnar Igelkottens elegans av Muriel Barbery. Jag är på sidan 73, som avslutas med "Då händer det". Vid det här laget borde jag vara galet nyfiken på fortsättningen. Men det är vilans dag, så alla galenskaper skjutsas in i framtiden, in i nästa vecka.

En aning gråtmildhet tillåter jag beslöja hjärtat. En person som jag träffade idag, sa något som gjorde att jag trodde tårarna skulle börja rinna. I vanlig ordning andas jag, och tänker en lättnadens tanke. Att vara i kontakt med sin känslor kan vara på gott och ont.

Böcker var temat, och det som står på tur efter Igelkottens elegans är

En liten bok om ondska (Ann Heberlein)
Det andra målet (noveller av Jonas Karlsson)

Sen läser jag ju en massa tidningar. Bland annat Blossom

Blev en liten oanad händelse idag i köket. Jag skulle krydda grädden med kanel, men det blev med Garam Masala. Så det kan bli. Och gott! Men det blev lite kanel också (så att du vet det). Serverades med frukt och två pannkakor. Huvudrätten blev en linssoppa. Ifall ni undrade.






Jag ska sakna dig imorgon. Ja, du vet hur jag kan bli (Melissa Horn)
Kommentarer
Postat av: Dorota

Låter som om du var lite kär. Jag gjorde också olika konstiga saker i det tillståndet...

Kram på dig!

Ps. Jag hade också linssoppa idag

2011-01-09 @ 19:59:28
Postat av: Dorota

Det verkar att du är lite kär. Känner igen när jag gjorde olika konstiga saker.... sånt som jag aldrig brukar göra annars...

Kram!

Ps. Jag hade också linssoppa idag

2011-01-09 @ 20:02:26
Postat av: Dorota

Det verkar att du är kär. Känner igen mig själv när jag gjorde massa konstiga saker...

Kram!

Ps. Jag hade också linssoppa idag

2011-01-09 @ 20:03:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback