Söndagskognitioner i en Säkrare Värld

Hemkommen från vanliga söndagsbestyr. Hann gå förbi och återlämna ett par leggings som jag ångrade köpet på. Tog en fika med kompis Kostas, det var kul att ses igen. Solen lyser in i mitt vardagsrum och jag passar på att andas litegrann, samtidigt som jag lyssnar på La Geniale: sinfonias & concertos. Lite Vivaldi och Torelli med andra ord. Annars är det mycket Amy Macdonald, Melissa Horn och annat trevligt som spelas här hemma. Tanken är att det ska bli en vilans söndag. Samtidigt är jag i behov av att röra på mig, så ska senare ut på en liten expedition. Expedition Återvinning och Besök på Macken (hämta paket).

Imorgon ska Herr Höckert och jag ta en Kungsholmen runt, på eftermiddag/kväll. Lite uppvärmning inför Saltsjöbanan som är vår nästa utmaning. Hitintills har vi avverkat:

Gröna Linjen - Farsta Strand - Hässelby Strand
Tvärbanan - Sickla Udde - Alvik
Nockebybanan - Alvik - Nockeby

Jag jobbar med en sak hos mig själv just nu. Och det går bra. Jag snubblar ibland över mig själv, men då jag har en bra grund, så faller jag bara lätt. Det är rätt härligt. Härligt att vara hemma här, veta att klockan bara är tre och att jag har en massa tid att göra precis som jag vill.

Ni känner kanske till Jenna. Hon skriver en hel del om egotid, att den liksom ska planeras in. Och jag tänkte dela med mig av min planerade egotid:

Tisdag eftermiddag har jag tid bara för mig själv - ca tre timmar. Heligt och orörbart. Funderar på att ligga i sängen och läsa. Kanske pilla mig själv lite i naveln. Om jag orkar!








Czasami wolnosc jest moim wiezieniem
Ibland är friheten mitt fängelse

Fri tolkning - Emilia 2011
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback