Göta kanal och Bergs slussar

Det finns tider då jag känner mig extra svensk. Jag tycker det är ganska roligt, även om jag är född här och hela den biten. För idag var vi och kollade in Göta kanal och Bergs slussar. Yes. Häftigt! Och vi hann se en liten snok också, men den hamnade på Martins vanliga kamera. För bilderna på bloggen kommer från hans mobil, som han sedan mailar till mig. Det kallar jag bloggservice!

Och det bästa av allt - vädret har överraskat oss med lite sol! Så vi har legat och lapat litegrann. Och ätit gigantiska kanelbullar. Som även änderna fick smaka på. Dorota tyckte att det var orättvist att inte alla änder fick. Men så är det - allt i livet är inte rättvist.

Hur som helst - coolt att få se hur slussarna fungerar. Och få känna sig extra svensk.


"Emilia ska blogga. Det är viktigast" (Martins kommentar när jag inte kan bestämma mig för om jag ska äta vattenmelon eller blogga)






Jag tycker du får komma hem nu. Förstår inte alls varför jag ska behöva vänta. Nej, jag vill vara i din famn nu. Och det får du ta. För mitt hjärta behöver få öppnas ibland. Att blotta sig är både starkt och läskigt på samma gång. Och varför gömma det vackra?
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback