Sommarhemlighet

I ett sista kapitel jag har förälskat mig i

 

I en sommarhemlighet gömmer jag mig. Vardagarna fylls med en massa spring (har sprungit varje dagen sedan jag kom hit), sommarsolen smeker huden, försiktigt. Det är inte jättevarmt, men det går bra ändå. Jag läser som aldrig förr, nu senaste ”Blondie” av Birgitta Andersson. Otroligt liv, otrolig berättelse. Rekommenderas. Nu en roman av Mari Jungstedt, den dubbla tystnaden. Spännande

 

Att kunna läsa har inte alltid varit självklart för mig. Som liten läste jag mest hela tiden. Men som 22-åring drabbades jag av en kris, vars djup gjorde det omöjligt för mig att läsa. Det skar i mig, och jag trodde inte att jag någonsin skulle få läsa igen. Som tur var hade jag fel. Vilken gåva!

 

Jag vet att jag döljer en sanning


Kommentarer
Postat av: Lina

Hoppas du haft en härlig midsommar :) Är Blondie bra??? Läser ju sällan böcker, men har funderat på den :) kram Lina

2011-06-26 @ 14:03:41
URL: http://lillalflygiz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback