Lördag. I all enkelhet.

Lördag. Dessa dagar brukar jag hålla oplanerade - och det känns skönt att vakna upp och veta att jag får göra precis det jag känner för. Med förbehåll för någon/några timmars arbete, eftersom jag tog ledigt i torsdags. Men det känns helt okej. Ringde Herr Höckert och vi ska ta en tvåtimmars promenad lite senare vid klockan tre. Upplägget blir nog att vi går till Farsta härifrån. Toppen! Ikväll har jag "gatan" och jag ska vara i Kungsträdgården vid halv åtta. Meningsfullt och tryggt. Jag är inne på mitt tredje år, om jag inte minns fel. Vi står alltså med mackor och kaffe m.m. på Malmskillnadsgatan, där gatflickorna finns.

Det har varit lite städstuga här på senaste tiden. Mest av den där nödvändiga varianten. Typ dammsuga och våttorka golven. Diska. Städa badrummet. Det som alltid kommer i sista hand är arbetsrummet. Och jag har alltid tusen ursäkter. Men! Det finns en blogg som verkligen kan inspirera till bättre ordning och praktisk lösningar. Till exempel har jag nu köpt två lådor (nästintill A4-format) - en som jag har i arbetsrummet. Däri har jag pennor, linjaler, tejp, klister och annat som alltid legat framme. Den andra ska jag ha i köket, för på köksbordet hamnar det alltid en massa prylar, som egentligen inte har någon plats. Inspirationen fick jag från den här tjejen! Hon har nu även gett förslag på en ta - med låda - ska genast införas!






Jag skulle plantera om min orkidée idag. Hade liksom laddat för det. Köpt näring. Har haft jord hemma ett bra tag. Så läser jag på förpackningen - plantera inte om vid blomning. Jahapp. Då får jag vänta ett tag till...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback