Vill du ge mig en imorgon?

Det hände något igår. Det är svårt att förklara, men jag fick en syn om att en vän skulle komma hem till mig. Den var tydlig och stark. När jag mötte henne, fick vi ett fint möte, trots tårar, och jag föreslog att vi skulle gå hem till mig för att äta. Vi hade ett bra samtal och jag gläds över att känna henne. Vi satt i soffan, knaprade på god mörk choklad, drack te och pratade om livet. Jag kan inte låta bli att tänka, att jag på något vis visste att hon skulle komma till mig igår.


Varje år sågs vi. Dina ögon och händer fick mig att skälva inombords. Din tystnad krossade mitt hjärta, din frånvaro var mig tydlig. Ju mer du sårade mig, desto mer älskade jag dig. Bit för bit släpper jag ditt minne, din makt. Våra vägar kommer att korsas, men de gångerna kommer jag att stolt gå förbi. Du kommer aldrig att kunna ge mig en imorgon. Du är bara igår för mig.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback