Det här med att ladda batterierna...



I andningen. I sängen. I soffan. På promenaden.

Hur gör du för att ladda batterierna? Eller kanske viktigare: Laddar du dina batterier?

Nästan varje dag laddar jag min mobil. För det är en smartphone. Och smartphones drar batterier.

Jag tänker att jag har ett smarthuvud. Som drar förbaskat mycket. Problemet är - min laddare är osynlig. Tänk om vi hade en laddare på riktigt. Som man med ett enkelt tryck kopplade in i väggen. Vad gör vi istället? Vi går in i väggen.

Se till att ladda dig. Det är en väl investerad tid. På kundaliniyogan brukar man säga att det är lika viktigt att vila som att göra övningarna. Jag säger som så här: det är lika viktigt (viktigare?) att vila som att jobba. Och - det är i vilan som det händer! Hur många gånger har jag inte under avslappning fått de mest fantastiska idéerna?



Kommentarer
Postat av: Kinga

Åh vilket bra inlägg, så viktigt för mig att tänka på just nu!

2011-11-03 @ 12:10:28
Postat av: Malin

Min laddning är att meditera, vilket jag gör flera gånger per dag... några djupa andetag här och där. Att gå ifrån datorn och sätta sig själv en stund. Ta en promenad i skogen med vovven, träningen... jag laddar hela dagarna!! Bra inlägg Emilia :)

2011-11-03 @ 13:24:34
URL: http://kanjagkandu.com
Postat av: Anonym

Du är såå klok fina du! Ta hand om dig! Kram

2011-11-03 @ 21:37:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback