Fotomässan 2011

I lördags var det dags för Fotomässan, som pågick från fredag till och med söndag. Det är alltid speciellt att gå på lördagen, för jag tror att det är som mest folk då. Jag har aldrig varit på Fotomässa förut. Så det var spännande, trots att jag varit på Stockholmsmässan veckan innan (då var det Allt för hälsan).

Mycket riktigt, det var gott om folk. Och typ foto i kvadrat. Jag har intresserat mig för foto det senaste året, och sedan jag fick låna en systemkamera har nu intresset ökat markant. Det gör ju också att en fotomässa blir verklig inspiration. Jag och finaste gick runt och kollade lite i de olika montrarna och även på deras boktorg. Det fanns också en hel del fotografier att titta på. Bland annat något som kallades för Älskade Stockholm, där massa olika bilder från just Stockholm var tagna - jättefina! Det ska finnas en bok med alla fotografierna, men den var slut på mässan.

Bästa monter tyckte jag vara Fotosidans - de bjöd på kaffe, det fanns möjlighet att sätta sig och inspiration till att gå med i deras sida. De hade ritat en tidlinje längs väggen som visade på Fotosidans utveckling - det gillas!

Mässans häftigaste: att få testa kameror som smattrar och ger grymt bra bilder

Mässans smartaste: att vi tog med oss matsäck

Mässans inspiration: alla fotografier! Nu vill jag fota mera!

Jag kollade även en kameraväska och vet nu vad jag ska ha för något!





Pigg till en början



Smatter. Måste säga att det var häftigt. På riktigt.



Vi tog en hel del bilder                                         Foto: C. Lind



Bästa monter. Bästa du.
(foto på mig: C. Lind)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Gillar

2011-11-22 @ 14:35:15
Postat av: Evelina

Jag var också där! Inspirationen flödade över hela mässan!

2011-11-25 @ 23:17:51
URL: http://www.MemoryForest.n.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback