När du vill att sommaren ska stå still

En känsla av saknad. Av den tid då sommaren tycktes vara oändlig. Bodil Jönsson, författare till boken Tio tankar om tid, menar på att som ung och barn delar man inte upp tiden. Vi vuxna hackar och mal ner tiden i små enheter. Och därav tycker vi att tiden går fort. Eller så undrar vi var den tog vägen.
 
Jag undrar var den här sommaren tog vägen. Och tänker, har jag njutit så där som jag ville? Både ja och nej.
 
Ja - för att jag har läst en massa böcker. Ja - för att jag har varit ledig. Ja - för att jag har både badat och solat. Utflykten till Tyresta som vi gjorde för några veckor sedan var magisk. Rent av nödvändig. Ja - för att jag tog med mig käresten till havet och drog in den Jastarnianska luften så att lungorna fylldes till brädden.
 
Sen lurar några nej också.
 
Nej, för att jag har svårt med miljöombyten
 
Nej, för att tårar har fällts utan anledning
 
Nej, för att jag vet inte alltid hur man gör. Har semester alltså.
 
Men vet ni vad som är alldeles toppen? Det är mina bilder från denna sommar. Och nu hittade jag några i arkivet som gör mig alldeles varm. Jag vill gärna dela med mig av min och min vän Svens utflykt till Järna och Mölnbo som vi gjorde en fin dag i juli. Det var en riktig sommardag....
 
 
Järna ligger en bra bit utanför stan, åt Södertälje och Gnesta till
 
 
Ekologiskt, vackert, vänligt. Och - bageriet med det bästa brödet! Plus att vi köpte efterrätt...
 
 
Ser du vad vi såg?
 
 
Så åkte vi alltså vidare från Järna till Mölnbo, där vi hälsade på Yogaläraren Janne
 
Titta vem vi träffade!
 
Janne & Lou. Och fina mamma R var med också denna dag!
 
Man kan säga att det blev full rulle!
 
 
Mat förstås. På bilden saknas den finfina mungbönegrytan som serverades. Och till dessert en chokladsak som smakade ljuvligt! Från bageriet i Järna!
 
...
 
 
 
 
Tacksam för dessa dagar som varit under sommaren. Och jag tänker att vi har fina dagar nu med. Sol blandas förvisso med lite regn. Men livet är härligt ändå!
 
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback