Du vet, den där känslan

Tiden går. Och du ska veta. Att den finns i lika stort omfång varje vecka. 168 timmar. No more, no less.

Det gör att du måste disponera den på ett sätt som funkar för dig. För du väljer. Och ibland måste du välja bort - trots att det är en massa kul som ska göras. Det är en konst att välja bort.

Vi ser karriär och ett fullspäckat liv som något eftersträvansvärt. Eller?

Jag tycker inte det är särskilt coolt att jobba så mycket att magen svider eller hjärtat klappar i otakt.

Det som är häftigt är lagom.

Det är klart att vi ska ha ambitioner! Men välj dina ambitioner - vad vill du? Egentligen?

Jag vet vad jag vill. Jag ställde frågan till mig själv. Och svaret blev:

Lugn
Läsa
Träna

Men så är det den där känslan. Av en massa borden som lutar över en. Men då minns jag det jag skrev för någon dag sedan

Det kommer alltid finnas saker att göra. Så även om jag gör saker, så finns det andra kvar.

Slutsats:

Jag sätter på en andra kopp kaffe och tar ledigt i nästan två timmar.


Tack till mig själv






Den här tjejen gör det bra. Laleh på P3:s guldgala
Kommentarer
Postat av: Peter

Jag brukar aldrig tänka att jag väljer bort något. Varje dag man andas innehåller små och stora val. Vad man ska äta till frukost eller vad man ska ha på sig för kläder. Ingen big deal eller hur. Så tänker jag också på alla saker man kan göra. Vad jag väljer beror ju på hur jag vill det ska vara. Lungt eller röjigt eller träna eller något annat. Planering är också bra.

Livet är för kort för att må dåligt.

Njuuuut

Kram

2012-01-25 @ 06:08:13
URL: http://livsbonus.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback