Warsaw, and a little place called Dziurka od klucza

I en tid då inspiration flödar, gör sig åter följande insikt gällande.

Välj.

Det gör mig lite frustrerad. Här sitter jag med flera kreativa tankar, och så tvingas jag bara ta en sak och göra något av det.

Men ack så nyttigt!

Jag vill berätta att jag varit med C i Warszawa och hälsat på familjen. Så mysigt att få bo hos min fina moster. Hon har en fantastiskt fin lägenhet, och jag känner hur ett hemma-hos-reportage skulle kunna vara något. Jag bjuder inte på några bilder, eftersom jag inte fotade hemma hos henne. Men jag kan berätta att i hennes kök finns två gröna fåtöljer och ett litet vitt runt bord som man kan ha sin frukost på. Fönstret är stort och vid det finns en liten blomsterbänk. Som jag förstås fastnade för!

Vi blev introducerade till klassisk musik och en massa nyttig mat - och apropå mat....

Min fina bror tog med oss till ett ställe som heter Dziurka od klucza - det betyder nyckelhålet. Där blev vi serverade lax med svart (!) pasta, tomater och massa annat gott.

Notan fick vi i en liten ask som såg ut som en bok. Sådant blir jag glad av!




Vi var i Hufvudstaden några dagar.

Warszawas
Häftigaste: Nationalarenan där fotbollen spelas för fullt
Mysigaste: att hänga med släkten
Smartaste: att hela tiden orientera sig mot "Palac Kultury"  när man går vilse - det är Kulturpalatset - en fulsnygg hög byggnad som syns överallt - lätt att orientera sig
Godaste: maten på Dziurka od klucza
Jobbigaste: Wizzairs försening på 6,5 timme
Mest spännande: att ta sig till olika ställen på egen hand
Snyggaste: min mosters lägenhet
Måste: Kaffe två gånger om dagen!








Du är mitt allt, min puls och min tanke




Min kompis Hanna har startat en blogg - värt ett besök om du gillar blommor och inredning!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback