"Jag hinner inte"

"Jag hinner inte"
 
"Jag önskar jag hade mer tid"

Jo. Klart att det är så för mig med, som för så många andra.
 
Jag har huvudet fullt upp med idéer, stora som små. Sen kryper jag upp i famnen på hjärtat och beklagar mig över hur stressad jag är, uppvarvad och det gnistrar uppe på hjärnkontoret.
 
Men vet ni. Jag har ett sätt. Vi måste bestämma oss för vad som är viktigt i just våra liv. För vi har olika målsättningar i livet. Vill vi hela tiden vara igång och ha mycket på gång - då är det ju bara att köra!
 
Men jag vill inte det. Jag vill snarare ha ett ganska lugnt liv. Ni minns kanske när jag skrev mitt inlägg om prioriteringar? Då skrev jag bland annat om vilka mina ettor, tvåor och treor är:
 
Min etta är: mina närmsta relationer, inklusive den med mig själv
 
Min tvåa är: att funka i kropp och knopp - i förlängningen innebär det att mat, sömn och träning ligger högst upp.
 
Min trea är jobbet.
 
Och jagfinner tröst i det. Att återgå till mina prioriteringar.
 
Det blir förstås extra viktigt när man är förkyld, snorig och allmänt seg. Det är lätt att vilja göra saker i alla fall. Men. Det viktiga är ju att ta hänsyn till min tvåa!
 
Råkostsallad fullspäckad med c-vitamin är på menyn den senaste tiden, med citron och granatäppelkärnor i, plus vitkål, äpple och morötter! Sen dricks det te. Och fotas när ork finns, här våra fina blåklockor!
 
 
Kom ihåg att du är värdefull. Rakt igenom. Värd på alla sätt. Att lyssnas till!
 
 
 
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback