10 drömmar den sista september

Jag tror att en av de bästa sakerna man kan göra i september är att lägga märke till de färgförändringar som sker runt om oss. Först kom det smygande, som om sommaren tagit kommandot även över september. Men sen blev det pråligt värre, med gult, rött och orangt. Fantastiskt fint, särskilt om solen är framme och förstärker färgspelet. Den gångna helgen var en lugnets helg. Är ovan vid att inte veta vad jag vill göra under helgen. Sova gjorde vi mycket, men sen då? Vi tog oss ut efter några timmars velande. Och då fick vi ta del av allt det vackra. Jag kallade följande serie bilder för "Höstdrömmar"
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Något av vad jag önskar mig framöver - lugn och ro, att lyfta blicken för nuet, att få se lite mer av vad skapelsen har att erbjuda. Att öppna dörren och gå ut från mitt huvud. Där är det trångt, och ofta snurrigt. Och så vill jag träna, för känslan efteråt är oslagbar. Kämpade mig igenom 8 kilometer på löpbandet idag - kände mig trots allt stark, och vill ha mer! Jag springer Hässelbyloppet snart, 1 mil ska avverkas - det ska bli roligt!
Nu på sistone läser jag mest hela tiden - nu senast blev det Vinteräpplen (Josefine Sundström, 2010), som jag avslutade igår, en spännande skildring av livet för tre generationer - jag kan aldrig sluta förvånas över hur livet kan te sig så olika, och vad vi ärver mellan generationer - inte bara utseenden, utan beteenden och förhållningssätt. Jag kan verkligen rekommendera boken! Och jag fortsätter att läsa vidare...
 
Vad har du för höstdrömmar?
 
 
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback