Mat i kvadrat

Mina närmsta veckor handlar mycket om kost. Mat. Tankar om mat. Beteenden kring mat. Matprat. Mat i kvadrat.
 
Egentligen är det inte konstigt alls - jag älskar ju mat!
 
Här hemma har det varit matlagning, och något som varit på schemat är osten chèvre. Med rödbetor. På mackan. Ja, jag bjuder på det senaste hemma hos mig i bildform
 
 
Alltså det här med getost - honung - valnötter - rödbetor - finns det någon bättre kombo?
 
 
Veggie dinner - rödbetsbiffar (färdiga från Ekko Gourmet) med, förstås, chèvre, potatis och lite råkost i form av rivna morötter samt rivet Gravenstein äpple. Ni vet väl att det nu är säsong på både rödbetor och äpplen?
 
 
En av mina absoluta favoriträtter - kyckling som gratineras i god sås som är gjord på krossade tomater, kokosmjölk, creme fraiche och vitlök. Till det lite paprika, oliver och mozzarella ost. Någon grönsak kan man slänga in också! Pasta eller potatis fungerar till detta!
 
 
De bästa överraskningarna är de som man själv får ta del av
....
 
 
Förslagsvis något riktigt gott, till exempel de här praktexemplen från Gunnarssons konditori!
 
 
 

Nu måste jag avsluta med något vackert. Jag kopierar min yogalärare rakt av:
 
Ljus till alla
Kärlek till alla
 
och det sista minns jag inte - !
 
 
 
 
 
Kommentarer
Postat av: Helena M

Hej!
Det ser jättegott ut och härligt höra du har flyt med det mesta. Jag har lovat mig själv att vandra 1 timme/1,5 varje förmiddag nu när jag är fri från jobb och det har jag hållit ett bra tag. Mår så mycket bättre av det!:-) Har sett artikeln i Hälsa samt er vandringsblogg och det var inspirerande! Vem vet, vi kanske vandrar en bit av Il Camino en dag! :-)
Hälsar Helena

2012-10-13 @ 07:38:24
URL: http://kreativalivet.n.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback