Nya vyer - det bubblar inom mig

Det har formats flera tankar i huvudet den senaste tiden.
 
Jag tror det är en förändringens vind som blåser över och i mitt huvud.
 
Sakta, sakta. Långsamt.

Min största insikt, som jag får påminna mig själv om är att: jag har inte bråttom någonstans. Jag kan faktiskt välja att vara här, i rummet, i tiden, i tanken. Men, jag behöver göra det mer ofta. För var befinner jag mig? Ibland redan i nästa år. Jag planerar, funderar, mailar redaktörer, spinner hjärnan på högvarv och smider planer. Jag kan vara en K U L S P R U T A. Men det är inte det jag vill vara bättre på.

Jag vill kunna lämna kulspruteriet och ta mig an kanske det allra viktigaste. Livet. I stort. I smått.
 
Ambitioner? Ja? Nej?
 
Låt mig älska livet oavsett. En bön i all enkelhet. Men så viktig
 
 
 
Allt det där som vi vill, har vi redan inom oss. Sluta leta, låt dig själv tala. Tala om för dig själv hur vacker den är, den där stunden av stillhet som du kan ta till dig. Med alla sinnen.
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback