Den där förbannade bilden av att vågen säger något

 
 
Jag är ju den som säger att det viktigaste är att må bra.
 

Det är olika vad detta må bra är för något. Hur det känns för mig när jag mår bra, är inte samma sak för dig.
 
 
Ändå. Ställer. Jag. Mig. På. Vågen.
 
 
Och drar en suck - hur kan jag ha gått upp tre kilo? Eller två? Eller vad den nu visar. Jag går av och lovar ett nyttigare och hälsosammare liv.
 
 
Något mer ohälsosamt än att förlita sig på några siffror finns nog inte. Varför ohälsosamt?
 
 
Därför min våg visar inte
 
  • hur glad jag är när jag tränar
  • hur mycket jag älskar att löpa, även de dagar när jag hatar det
  • hur stark jag är
  • hur många gånger jag slänger träningskläderna i tvätten = träning är min livsstil
  • hur passionerad jag är inför rörelse och mental avslappning
 
Skulle det finnas en sådan våg skulle jag slå till.
 
 
Så. Näe. Jag skippar vågen ett tag framöver
 
 
 
 
Varför skriver jag detta inlägg? För att jag är en av dem som förlitar mig på att vikten säger något. Men blir inte klok på vad det är den säger
 
 
Kommentarer
Postat av: Dorota

Kloka du! Jag har inte vägt mig på så där 4 år (förutom en gång hos barnmorska när jag var gravid) och jag trivs bra med det ;-) Jag har spegel och jag har kläder som passar, behöver ingen våg :-)

Kram på dig!

2012-09-26 @ 14:45:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback