De där bollarna jag smaskar på...

Sen några veckor tillbaka kör jag ett lite annat upplägg - de flesta recept hittar jag på isodieten.se Förr gjorde jag ju alla recept själv, vilket har varit något som jag saknat. Men jag kommer komma igång igen, men kanske med isotänk i bakgrunden.
 
Inspiration kan komma från flera håll - nu senast av Äta, träna, leva som är skriven av Kristina Andersson och Erika Kits Gölevik.
 
Och det är från dem jag fick receptet på proteinbollar. Jag har bytt ut blåbären mot tranbär, annars är det exakt samma recept som i boken:
 
 
1,5 dl cashewnötter
1,5 dl mandel
1,5 dl aprikoser, ekologiska, de är bruna
0,5 dl tranbär
3-4 msk kakao
1-2 msk kokosfett
 (jag använde holistic kokosolja)
1 dl proteinpulver (jag brukar ha det i halva satsen, så några blir utan protein)
några droppar vatten - det får inte bli för torrt!
kokos att rulla i!
 
Jag grovhackade nötterna, skar aprikoserna i nmindre bitar - sen körde jag försiktigt med en stavmixer. Funkar säkert bra med matberedare också!
 
 
En fika i min smak!
 
 
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback