Inspiration - några källor

 
Dagarna går - och det är okej med mig. Men det som faktiskt gör mig lite spänd är att ha lite planer framöver. Projekt som jag vill genomföra. Inget pretentiöst, men vetskapen om min egen ambition gör mig stolt. Och det bästa: no stress! Livet ska vara roligt och jag har inte bråttom någonstans. Förutom till nästa träningspass, det kliar i träningsnerven!
 
Utställningar - nu senast på Fotografiska. Helmut Newtons fotografier gjorde avtryck, kunde inte riktigt säga vad jag tyckte, men de påverkade mig. Sen var det en svensk fotograf, Håkan Elofsson, som tagit speciella foton i Bombay, utställningen heter Bombay Boulevard och sista dagen är imorgon. Ljudeffekterna på den utställningen var effektfulla och vi upplevde en 3D effekt av någon anledning... Gå in för att kolla senaste utställningarna på Fotografiska.
 
 
Mat är alltid inspiration för mig - och igår var inget undantag. Lammentrecote med fräsch sallad och en sås med bra syra!
 
 
Naturen. Lukt av vatten, av luft, av sommar är oslagbar. Inspiration deluxe.
 
 
Miljöombyten. Behöver inte vara svårare än att ta pendeln till Nynäshamn. Bland fåglar, blommor och vatten kan du tanka energi för resten av dagen. Och förstås: inspi....
 
 
 Fina saker har sin charm (ja, det kommer även ett inlägg om konsumtion inom kort). Idag hämtades de nya glasögonen, äntligen. Min vän Asia valde och resultatet blev:
 
 
 ...dessa snygga! Tack Asia!
 
 
Ena gången skriver jag att vi inte behöver inspiration, andra gånger vill jag inte ha annat än inspiration. Det är så jag funkar. Inspiration - vila - i samklang.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback