2014 – en annorlunda utmaning för den som vill

 

Surfandes runt märker jag de gamla vanliga argumenten för ett nytt år: du ska bli ditt bästa jag, du ska komma i ditt livs form, du ska klättra på alla stegar som finns. Ja! Du ska vara så fantastisk att du nästan tuppar av. Bara sådär.

 

Kort och gott: du duger inte. Du måste ju bli bättre, eller?

 

Jag tänker att människors värde är konstant, inte ett resultat av en massa aktiviteter. Men vi känner ofta inte värdet, där i själen eller hjärtat. Vi är däremot experter på att gnata och gnälla. På oss själva, på andra.

 

Så. För ditt 2014 vill jag ge dig några råd på vägen. De magiska tre.

 

 

Nej, jag önskar dig inte mer tid. Därför den är lika för alla. Det jag önskar dig är ett val. Att välja bort det där som snor tid från sådant som du verkligen vill. Jag hoppas att du väljer så att du sedan har tidsöverflöd. Istället för tidsbrist. Jag råder dig att bli sams med tiden, att du ser på den med en mjukhet och med en acceptans för den inte går att öka på. Och jag råder dig att älska den tid som du har.

 

 

Den bär oss, den tar oss framåt. Och vad gör vi? Vi ställer oss på ett ställe, ofta vågen, och tycker att ”det här var ju inte bra”. Men istället för att stå där, kanske vi kan lägga ner tid på annat (se ovan). Kruxet med oss människor är att vi vänjer oss, så även om du för en stund gillar läget med kroppen, så kanske du i nästa sekund kikar på den där löpsedeln och tänker att ”det här var ju inte bra”. Nej, det är ingen lätt grej att gilla sig själv. Jäkla svårt är vad det är. Men det är också värt det och eftersträvansvärt att gilla sig själv. Så mitt råd är: ta hand om dig, och gilla dig själv!

 

Boktips: Kroppspanik av Julia Skott.

 

Surfa in på Johannas blogg för att inspireras!

 
 
Få en tankeställare och klicka in på Lottas blogg!
 
 
 
Mitt stora intresse är vad som händer där uppe. Tankar, känslor och ageranden utifrån hjärnan. Mitt råd är att uppmärksamma den kommunikation som du har med dig själv. För den kan göra underverk. Eller döda dig rent av. Så hitta din röst, och tänk efter vad du säger till dig själv. Finns inget så nedbrytande som en klagosång. På det egna självet. Och yes, det är en utmaning för mig också. Joråsåatt.
 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
Kommentarer
Postat av: Vevve

Smart sätt att se på det! Så har jag inte tänkt, ska fnula lite på det

2013-12-30 @ 21:12:12
URL: http://skonpuls.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback