Våra hjärtans Dag

Så här på alla hjärtans dag tänker jag på att varje dag borde vara våra hjärtans dag. Att vi utmanar kärleken i oss att nå ut. Och komma lite längre. Inte bara gå på irritationens impuls. Utan agera med kärleken i fokus. Skitsvårt, säkert. Behövligt? Jajemän.
 
Några av oss borde också skänka sitt hjärta till sig själv. Vårda det ömt. Liksom älska sig själv. Jag är just nu übertrött på allt som heter prestation, prestige och "jag-ska-minsann-visa-vad-jag-kan". Nej, det finns ingen anledning att jaga allt det där som numera är norm i kvadrat. Skapa din egen filosofi. Vad är viktigt för dig? Kanske är det just det som jag ratar, men det är bara min mening. Allas våra drömmar är ju olika.
 
Mina drömmar handlar mycket om vad jag kan göra för att slippa stressa. Hur jag kan hitta smarta lösningar på vardagsuppgifter. Se över mina recept och laga storkok. Skriva av mig när livet är upptrissat. Träna för glädjens skull. Sova för återhämtning. Våga ta steget till förändring, även om det är megaläskigt.
 
Idag ger jag ett enkelt recept som kan förgylla din middag. Jag har som regel att alltid äta grönsaker/råkost till lunch och middag. Svosch säger det och så är det färdigt!
 
 
 
 
Granatäppelkärnor från 1/4 granatäpple
Cosmopolitansallad
1 äpple
rödkål
morot
 

Skala granatäpplet (gör hela på en gång, så har du kärnorna till andra rätter senare, t ex till frukostyoghurten). Riv moroten och äpplet på rivjärn. Använda en osthyvel för att hyvla rödkålen. Skär till cosmopolitansalladen. Lägg allt i en tallrik! Finast om granatäppelkärnorna sprinklas ovan det hela!
 
 
 
 
 
 
 
Kommentarer
Postat av: Becka [fotoblogg]

Åh, låter som himla fint.
sv: Åh, det värmer så. Tusen tack kära vännen!
Fredagskramar. ♥

2013-02-15 @ 19:48:49
URL: http://photos-by-becka.fotoblogg.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback