Taco med touch & livstankar

Äter du tacos ofta? Det finns ju en massa varianter. På köttfärs, eller på quorn. Med hårda eller mjuka tacoskal.
 
Men jag vill ge dig tips på två tillbehör som verkligen kan lyfta din tacokväll!
 
 
 
 
Den första är egengjord guacamole!
 
 Och sen en salsa med chili, vitlök och lite paprika lök.
 
 

2 st avokado
1 vitlöksklyfta
1 tomat
lite citronsaft
2 msk creme fraiche
 
Mixa allt tillsammans i en skål!
Använd som tillbehör till din tacokväll!
 

Tillhör du dem som köper färdig salsa? Jag lovar att det blir mycket godare med egengjord. Det kommer bli över av denna sats, och då kan man använda den som pastasås till exempel. Men nu till tacosarna:
 
1/2 gul lök
1/2 röd chili
1/2 paprika, röd
1 paket krossade tomater
1 vitlöksklyfta
1/2 msk socker
 
Hacka löken, även chilin. Skär paprikan i mindre bitar, "chunks". Värm på olivolja i en kastrull och lägg i de första nämnda ingredienserna. Häll i de krossade tomaterna. Pressa i vitlöken och sist i med sockret. Låt puttra på några minuter och låt sedan svalna! Sedan är den klar att servera på din tacokväll!
 
 
Nu serverar jag något annat. Någon fyllde år idag (inte jag!)
 
 
 
 
Söndag. En sån där skön söndag. Med inget särskilt i sikte. Utan att få vara i nuet. Jag har skrivit ihop en recension för Livskick, som jag gärna delar med mig av när den publiceras. Jag ska vara helt ärlig med er. Igår låg jag i sängen - i princip h e l a  d a g e n.
 
Jag var utmattad, jag var trött, håglös, deppig, förvirrad, förlamad i min egen kropp. Jag orkade inte ens tänka.
 
Sviterna av några dagars hektiskt leverne fick mig sängliggandes. Idag var det bättre, men jag måste vila då och då.
 
Det kittlar minimalt i halsen. Men det skulle kunna bli värre.
 
Det vill jag inte.
 
Jag vill träna, jag vill kunna fixa med mina företagsidéer, jag vill läsa, jag vill vila i friskt tillstånd.
 
Så jag surplar vidare på ingefära-häxbrygden. Och tycker det är helt okej om jag somnar 22:00
 
Kommentarer
Postat av: Johanna

Åh, hoppas att du känner dig bättre idag min vän! Du är grym!!

2013-01-28 @ 12:37:52
URL: http://johanna.livskick.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback