Yoga Nidra

Jag säger alltid att jag har yogat i två år, men glömmer bort att åren faktiskt går. Jag är inne på mitt fjärde år, där jag yogar. Att röra på mig har alltid varit viktigt, men inte alltid möjligt. Det finns olika sorter av yoga, vad ska man välja?
 
Personligen behöver jag komma ned i varv, och tycker att yoga är ett bra instrument för det. Jag kör kundaliniyoga, men är inte främmande för annan sort. Så fick jag tipset via en träningsblogg som Linda skriver, och hon nämnde Yoga Nidra. Det är en djupavslappningsyoga, där kroppen inte rör sig alls, men man följer ändå instruktioner. Det handlar om att slappna av och att känna, men utan att tvinga fram något.
 
Det. Passar. Mig. Som. Handen. I Handsken.
 
Det är lätt att somna till denna yoga, och det var vad jag gjorde idag. Trots att James Jewell säger "please don't fall asleep". Men jag tänker att det kanske var det jag behövde. Sova är bra, läkande och viktigt!
 
Så - sök efter Yoga Nidra på Spotify och testa! Eller klicka här!
 
 
 
 
Kanske någon som vill följa med på yoga imorgon på Söder? Hör av er till mig i så fall!
Det är kundaliniyoga! 17:15
 
Kommentarer
Postat av: Annika - strongday.se

Tusen tack för fina ord Emilia! Stor kram

2013-06-04 @ 22:34:56
URL: http://strongday.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback