Tips! Förkylning & vad gör man?

 

 

Igår skrev jag ju om träning och förkylning och då vet ni kanske också att det inte är en optimal kombination. Det man däremot kan satsa på är att bli frisk igen! Då jag själv ligger nedbäddad just nu, funderar jag mycket på vad jag gör för att må bättre igen. Här är mina fem bästa tips!

 

  1. Vila. Och då menar jag på riktigt. Gör så lugna saker som möjligt. Men bädda inte ner dig utan att gå upp. Ta som regel att då och då ställa dig upp och röra på dig litegrann.

     

  2. Dricka. Vatten och te är några favoriter.

     

  3. Kosttillskott & huskurer. Att äta bra är en förutsättning, men sen kan man hjälpa sig själv lite på traven. Kan Jang är min favorit. Jag testar ColdZyme sedan igår och tycker mig uppleva att halsen gör mindre ont. Blanda salt och varmt vatten och skölj halsen några gånger om dagen (gurgla). Gör en häxbrygd på varmt vatten, ingefära, honung och citron och drick!

     

  4. Håll dig vid gott mod! Det är lätt att tycka synd om sig, men genom att försöka tänka att man ska bli frisk, så tror jag det går snabbare än om man bara går all in i sjukdomen!

     

  5. Sova. Punkt.

     

 

 

Har du några tips?

 

 

 Att ta en promenad när man börjar bli bättre kan fungera. Lite dagsljus och lätt rörelse kan vara på sin plats. Foto: C. Lind
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback