3 viktiga att ta ställning till

 
I min jakt på det lugna livet, med stressen nergrävd i närmsta rabatt, finns det saker som får min hjärna att spinna lite extra. Helgen var kaotisk såtillvida att jag kände mig hungrig dygnet runt. Botemedlet blev en lagom söt äppelpaj med vaniljglass och otaliga gånger av spelet fruit pops.

Som grädden på moset drog vi fram en gammal x box från stenåldern och slog oss blodiga, allt för att hålla mitt humör i schack. Jag är en positiv tjej, men när det dippar, så dippar det rejält. Men! En löptur och promenad fick mina mungipor att le, trots allt. Att kärleken fanns där vid sidan gjorde det hela mindre smärtsamt.

 

Helgen fick mig att tänka till och tänka om. Tänka nytt och ändra. Tre nya ställningstaganden.

 

  1. Vad kan jag göra för att reducera stress ännu mer? Svaret blev: planera in arbetstid på förmiddagen. Tacka nej till annat till förmån för att få saker gjorda. Resultat: hann jobba, träna och dona här hemma utan att känna panik. Det, om något, är succé! Vi fortsätter imorgon!

     

  2. Vilka aktiviteter vill jag fylla mitt liv med? Jag återkommer till det som betyder mest: träningen. Träningen där jag får svettas, glädjas, skrika och ta i. Och läsa böcker. Det är ju det mest fantastiska. Så: jag gör inget annat än att ta det lugnt och läsa efter kl 20.00. Jag skippar tvprogram till förmån för böcker.

     

  3. Här kommer en joker med i leken: har du tagit ställning vad gäller organdonation? Jag följer ämnet tätt, och blev själv förvånad över hur lite jag visste. Om du funderar och undrar över organdonation, så skulle jag gå in på den här sidan: MOD. Jag är själv positiv till organdonation, och har berättat det för mina nära och kära. Bestäm dig hur du vill göra!

     

 Favoritplatsen

 

Mjuka tröjor. Ja på den.

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback