På tv just nu...

Borg pratar om hur vi ska klara av den ekonomi som råder i landet just nu. Ord som krisberedskap verkar vara på hans läppar. Han talar i lagom takt och verkar påläst. Men jag lyssnar bara med ena örat. Jag konstaterar att antalet jobbannonser har minskat rejält. Han talar även om arbetslösheten och hur vi ska hantera den. Och pratar lite illa om socialdemokratin, vad annars? Jag zappar vidare...idag i metro läste jag om en kattmördare i Årsta som har dödat katter på ett grymt sätt - vad är det, så kan man ju inte hålla på...Läskigt!


Idag är jag lite ansvarig för maten här i Solna och jag köpte billig köttfärs och till det lök (som kostade 14.90 kronor kilot, vadå galet?). Så det blir köttfärssås och spaghetti, mums! Har mailat Sven och frågat om han vill följa med på en julkonsert med mig i slutet av månaden...vi får se...


Tog en långpromenad ut till Haga med Marius och nu ligger han och vilar så sött - kände att det gjorde mig gott också. Det är så det ska vara, att man känner sig genomluftad av syre och luft! Synd att jag inte tog med mig kameran, det var så fint ljust ute! Men det får bli en annan dag!


En kluring som ni kan få tänka på:


Vad är det för skillnad på en hemlös och en bostadslös?


So long

Emilia


Somewhere in Stockholm - nån som vet var?

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Vet inte men jag chansar på slottet?

2008-11-19 @ 12:28:44
URL: http://nolow.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Kollade senaste inläggen och kom fram till din blogg :)

2008-11-19 @ 15:34:21
URL: http://nolow.blogg.se/
Postat av: Svennis

Bra fråga E!



Om du är bostadslös så saknar du bostad men inte ett hem. Hem kan vara hos föräldrarna, släkt, vän, Bahamas eller Operakällaren tex.

Men är du hemlös är du ensam utan bostad och hem. Ingen saknar dig, ingen väntar på dig, bara kalla soprum att sova i.



så kan det vara

kram Sven

2008-11-19 @ 23:05:24
Postat av: Emilia

Ja, så är det nog Sven. tack för upplysningen!



Kram

Emilia

2008-11-20 @ 11:14:58
URL: http://enemilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback