Bara en sådan sak att...

...jag får klicka på knappen "skapa" här på bloggen när jag ska börja skriva känns bra, kreativt och äkta. Bra idé av dem som programmerar, att ta ett sådant ord istället för "skriva" eller något annat tråkigt. Tänk vilken tankar som går i min hjärna. Kan nog vara dags att lägga sig och sova, börjar känna mig en aning trött. Har varit med mamma idag och sedan varit med Kostas och spelat dataspel några timmar, vilket jag tycker är roligt!

Ja, ni undrar säkert hur det gick med Sumpan-lägenheten - jag var den tredje personen som tackade ja, lite surt med andra ord, men jag får inte ge upp. Det här bevisar att jag är nära till en egen lägenhet, och det handlar bara om att hitta rätt objekt!

Sitter för närvarande och tittar på TV, bland annat har jag nu sett Grey´s Anatomy och kommit fram till följande: spännande, trevligt men framför allt - bra filmmusik! Om mitt liv var fyllt med någon slags musik som skulle beskriva mig på ett bra sätt, så skulle det vara sådan slags musik. Min livsmusik helt enkelt!

Imorgon ska jag åka till Solna och träffa min bus - saknar honom så. Jag kände det när jag träffade honom senast, att han ger mig glädje i livet! Kanske är det bra att vara utan honom några dagar - då blir det istället extra roligt att ses när det väl sker! Vi ska ut och gå på en ordentlig promenad.

Nu är det nyheter på 4:an. Funderar över hur pass bra talare Mona Sahlin egentligen är - hon når inte fram till mig i alla fall eller så fick hon väldigt svåra frågor idag. Bara en parantes! Och så får jag reda på att slottets fasad håller på att vittra sönder - imorgon sätts skyddsnät upp! Och den amerikanska börsen rekordfall...

Så, dags att stänga av el computador och bädda soffan! Sov så gott och så syns vi imorgon!

Emilia
Kommentarer
Postat av: Nisse Norr

Hoppas verkligen det ordnar sig med lägenheten om det nu blir i Sumpan eller någon annanstans. Men Sumpan är väl trots namnet inte lika trist och sunkig som Mona Sahlin. Det är fult och elakt sagt om Mona och jag tycker egentligen illa om att tala illa om människor. Det är kvalificerad mobbing och jag tror att tala och tänka illa om människor hopar sig som kvalmiga moln som förgiftar atmosfären och påverkar alla negativt, inte minst objekten för alla negativa tankar. Vad man tänker skapar ord som skapar antingen något positivt o kreativt eller negativt o destruktivt. Så därför tycker jag lite synd om Mona som på detta vis ska tryckas ner i skoskaftet. Inte lär det väl hjälpa henne att bli yngre och smartare och snyggare och mer attraktiv, nej tvärtom. Tänk om alla människor fann sin plats här i livet och kunde få vara lyckliga. Vilket underbart liv och samhälle vi skulle få. Skulle gärna tipsa Mona om teatern som kanske kan vara hennes rätta element. Och jag skulle föreslå att hon får spela Pomperipossa i en äkta succepjäs. Hon har ju precis den rätta uppsynen och en näsa som kan växa ordentligt lång.



Kungen är det nästan lika synd om som Mona. Väggarna flagnar på slottet och där inne sitter han och deppar med en annan häxa som inte lyckas få sin dotter bortgift, hon med Pomperipossa-hakan. Utan operation är risken stor att hon slutar som en bitter o elak ungmö utan arvingar och hur ska det gå då med monarkin. Undersåtarna i Kungariket Sverige får huka sig under en elak häxa som regent. Börsen går ner och kungens alla aktier blir värdelösa och då har han inte råd att reparera slottet.



Tur att du finns Emilia som den söta vackra prinsessan. Och tack vare El Computadore så får man ju se dig ibland på bild oxå.

2008-10-16 @ 11:46:22
Postat av: Emilia

Ja Nisse du har nog rätt då det gäller negativa tankar och dess konsekvenser. Idag fullkomligt gror det och växer negativism i mig, men jag hoppas att det går över! Är lite trött idag och deppad - kan det vara vädret? Sitter i soffan med min favorithund och fantiserar om ett bättre liv. Ja, stackars kungen och stackars monarkin. Har i och för sig aldrig brytt mig om den. När jag var i Thailand i januari så gick jag under namnet "Presidenten" eftersom jag funderar över att köpa mig en alldeles egen ö. Än så länge har det inte skett - men vem vet? Nu ska jag slurka i mig en god kopp kaffe och fundera över dagens inlägg!



Ha det så gott och tänk positivt!



Prinsessan Emilia

2008-10-16 @ 13:59:37
URL: http://enemilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback