Tisdag i samma anda som igår - vad är det som händer?

Har fastnat i energins anda, och det känns bra. Läste länge i Blått brus igår. Den är bra på det sätt att den tar fram viktiga historier som man inte riktigt räknat med. Anna och hennes mamma åkte utomlands och deras vistelse visar också hur svår relationen mor-dotter kan vara. Anna vill gärna dela sitt liv med sin mor, men likt många andra har hon en barriär som hon kämpar emot...Lewis fortsätter att leta efter sitt, han verkar besatt av sitt förflutna och jag har ingen aning om hur det hela kommer att sluta. När jag läst ut boken ska jag lämna tillbaka mina böcker på biblioteket - och låna någonting nytt. Kanske har ni något tips? Jag vet att Emily läste en väldigt intressant bok för ett tag sedan, kanske att jag slår en pling till henne!


Vad är det som händer? Skriver jag i rubriken. Jag vet inte, men jag vet att det är goda saker. Det är nästan så att jag ska börja gå upp tidigare...Lisbeth från DN ringde i morse och vi har nu bestämt tid för imorgon. Fotograferingen blir nästa vecka. Men jag har medvetet valt att inte tänka för mycket på detta. Det är mycket arbete kvar och vi måste fokusera!


Nu ska jag ta och måla lite grann, håller på med ett blommotiv, det känns som att det kommer bli fint! Hoppas att ni har det bra denna gråa dag och att vi syns senare på bloggen!


Kram, kram

Emilia


Fotogenique? Je ne sais pas...Våren 2008 utanför dåvarande Willys

Kommentarer
Postat av: Nisse Norr

Ja morgonsolens sanning bevisade inte det riktigt idag

annat än här på bloggen då förstås. Det var rimfrost

imorse och minus. Inte heller kvällssolens sanning ville

stråla fram bevisen för sin existens. Annars är det den

bästa tiden på dagen tycker jag för aldrig är det så lugnt

och fridfullt som då. Några timmar när tiden ser ut

att stå stilla och nästan stänger dörren för dagen men låter aftonsolen för en stund strila genom dörrspringan. Ja det som händer det händer och händer kan måla blommor. Lycka till.

Krumelurkramar

Nisse

2008-09-30 @ 18:28:28
Postat av: Hanna

Pust, nu stack jag upp huvudet från jobbträsket i fem minuter. Fattar inte varför jag alltid är gravid när det är som värst på jobbet eller om det blir som värst på jobbet när jag är gravid? Pust iaf. Håller ju på och flyttar också som du vet. 6 nov går flyttlasset så just nu har vi 20 annonser ute på blocket med möbler som inte ska flytta med. apropå flytt -vad är det där med Sumpan? Nu känner jag mig dåligt uppdaterad! Skäms på mig ;-P



stor kram /Hanna järnvägsnörd

2008-09-30 @ 18:48:47
Postat av: Emily

Hej gumman!

Fina bilder du la upp från i lördags. :) "Piller" heter boken av Ingrid Carlberg. Fullkomligt lysande och mycket intressant läsning. Lärorikt!

Varmt lycka till imorgon på intervjun. Det kommer att gå bra! Jag ger er båda en cyber-spark i baken, som lyckospark :)...pooooffff

Skön kväll önskar jag dig och Ulliz.

Varma kramar/Em

2008-09-30 @ 19:57:24
Postat av: Emilia

Åhå, tre härligt uppfriskande inlägg på min söta lilla blogg, vad roligt. Nisse du förgyller min bloggtillvaro och Hanna: grattis! Emily, tack för ditt underbara stöd, du betyder massor! Vi jobbar på med projektet massor och det kommer till slut att gå vår väg!

kramar till er alla!

Emilia

2008-10-01 @ 16:44:07
URL: http://enemilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback