Dorota kommer med tips på paj!

Det damp ner ett mail med ett intressant recept. Och det får ni här:

Paj med tomat, fänkålsfrö och färsk salvia
Deg:
150 mjukt smör
3 dl vetemjöl/dinkelmjöl
1 ägg
2 msk torkad parmesan (pulverform)
 
Fyllning:
4 ägg
2-3 dl mjölk (eller blandning av mjölk och grädde)
Salt och peppar
4 mogna tomater (koktailtomater)
1-2 msk fänkålsfrö
Salviablad
 
Arbeta samman alla ingredienser till deg.
Låt den vila lite i kylskåpet innan du kavlar de ut den till en botten som passar din pajform.
Vispa äggen, tillsätt mjölken och smaka av med salt och peppar.
Skär tomaterna i lagom tjocka skivor och fördela de på pajbotten.
Strö över fänkålsfrö och lägg salviablad på tomatskivorna.
Häll över ägg- och mjölkblandningen.
Grädda 30-40 min mitt i ugnen i 190 grader.

Det tackar vi för!
Kommentarer
Postat av: Sven

Det var inte jag som skrev mejlet :)

2009-04-27 @ 10:11:59
Postat av: Emilia

Bra att du jobbar på din härlighet, jag menar ärlighet, Sven!



Emilia

2009-04-27 @ 10:37:26
URL: http://enemilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback