En dag i taget nu...

Påsken är här. Många frågar om jag har några speciella planer, men i år har jag sagt att kyrkan ska vara i fokus, eventuellt att man ses med några vänner eller tar en promenad, annars ska det vara lugnt. Och trots det lugna tempot har jag en obalans i kroppen - jag känner den tydligt i form av magont och illamående/huvudvärk. Får också hungerattacker, senast idag efter kyrkan, jag fick panik, trodde jag skulle börja gråta av utmattning. Men det gick bra till slut: jag, Agnieszka, Line, Anna-Carina och Marta gick till café Mineur i Gamla stan och åt mat, för min del blev det chevresallad, den får toppbetyg i och med att de var så generösa med osten till. Dessutom var dressingen jättegod! Efter det blev det en cappuccino och promenad till Hötorget. Hemma nu, ska bara ta det lugnt. 

Påskig kram
Emilia den trötta och loja, fortfarande



Hon satte sig och höll om honom. De hörde ihop, det såg jag eftersom de hade förlovningsringar. Vad unga de är, tänkte jag, eller så är det jag som är gammal. La märke till ett silversmycke hos tjejen, ett halvt hjärta. Men då måste...ja, mycket riktigt, andra hälften dingladerunt hans hals. Blanda silver och guld sådär, är det verkligen snyggt? Men ja, varför inte, jag har inte riktigt med det att göra. Hennes blonda hår var uppsatt i en tofs och han var sportigt klädd. Hon petade honom i örat och han blev irriterad. Men hon försvarade sig. De gick av vid Gullmarsplan. Hoppas det håller, var min sista tanke...



Allmänt tankeflöde om ett ungt par på väg hem, april 2009
Kommentarer
Postat av: anonym

hejhej sötnos!

jättefin blogg,

vi kan prenumenera på varandras..

men bara om du vill hehe ;)

2009-04-10 @ 22:04:45
URL: http://susanss.blogg.se/
Postat av: Nisse Norr

De gick hand i hand tysta. Vinden blåste och löven dansade i gult och rött i den sista eftermiddagssolen. Trappan i trähuset var lång och knarrig upp till den lilla våningen på loftet. Hon lagade till te. Han satte sig i en sliten femtiotalsfåtölj och spelade gitarr och sjöng en visa av Nils Ferlin:



Kärleken kommer och kärleken går,

ingen kan tyda dess lagar.

Men dej vill jag följa i vinter och vår

och alla min levnads dagar.



Mitt hjärta är ditt,

ditt hjärta är mitt

och aldrig jag lämnar det åter.

Min lycka är din,

din lycka är min

och gråten är min när du gråter.



Kärleken är så förunderligt stark,

kuvas av intet i världen.

Rosor slår ut ur den hårdaste mark

som sol över mörka gärden.



Mitt hjärta är ditt,

ditt hjärta är mitt

och aldrig jag lämnar det åter.

Min lycka är din,

din lycka är min

och gråten är min när du gråter



Ett ljus fladdrade på bordet där de tysta drack sitt te. Katten satt i fönstret och tittade ut. Det var redan skymning.

2009-04-10 @ 23:37:29
Postat av: Emilia

Hm, Susan, jag känner dig inte, men välkommen till min blogg förstås. Vad fint Nisse, det uppskattas med vackra texter på min blogg!



Kram, ska skriva ett nytt inlägg nu!

Emilia

2009-04-11 @ 12:19:58
URL: http://enemilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback