En plan! Sagt och gjort....

Godkväll!
Här sitter en frusen Emilia och veckoplanerar. Tanken är som sådan: försöka använda så mycket som möjligt av det som jag har i kylskåpet. Det är inte slutet av månaden, men plånboken talar sitt tydliga språk...! Så, jag utmanar nu er andra att göra som jag: äta av det ni har hemma och eventuellt komplettera med det som behövs. Vet redan nu att jag behöver köpa broccoli till min linssoppa! Och till laxen på onsdag kan det behövas lite mer grönsaker. Men som sagt, detta är en grovplanering där mellanmål inte är inräknade. Och kära vänner, jag måste testa nya recept. En ny sak som jag kom på är: bönsallad! Javisst, billigt och nyttigt. Så det satsar jag på till på söndag.

Meny för denna vecka är:
tisdag

frukost: havregrynsgröt med fikon och mjölk, en skiva bröd med färskost

lunch: kyckling i tortilla med cremefraiche röra

middag: linssoppa med en skiva bröd


onsdag

frukost: äggröra med lite ost, en skiva bröd med skinka

lunch: se tisdag middag

middag: ugnsbakad lax, med grönsaker och lök


torsdag

frukost: havregrynsgröt med fikon och mjölk, en skiva bröd med skinka

lunch: förmodligen äter jag lunch borta....

middag: linssoppa


fredag

frukost: ordentlig frukost med gröt igen, men ett kokt ägg till, macka med skinka

lunch: äter på jobbet, men tar med mig spenatpasta! Eller lax...

middag: Kyckling i tortilla med röra från i tisdags


lördag

frukost: äggröra, paprika, juice

lunch: sallad med bröd

middag:  lax med bulgur och grönsaker


söndag

frukost: fil med musli, plus macka med skinka

lunch; ska laga med Ulliz och Emily

middag; bönsallad, kyckling, bulgur


Vad sägs om denna meny? Lite trist i vissa avseenden, men jag är nöjd i det stora hela!

Kommentarer
Postat av: agnieszka

tjäna Emilia,

jag ser att det är gott om grönsaker o linser i din veckoplanering.

Därför borde vi åka till Skärholmen.

Ring mig så bestämmer vi nåt bra datum för det.

kram

agnieszka

2009-04-13 @ 23:07:30
Postat av: Nisse Norr

En aptitlig meny. Själv äter jag en standardfrukost på havregrynsgröt med vetekli, linfrön och yoghurt. Till detta kokt ägg med sill och kaviar. Ingen lunch men dock middag. Linser är bra, kan inblandas i diverse rätter. Men ännu bättre gillar jag dock kikärter. Ett tips har jag på sallad som passar mager plånbok: Riven vitkål med rödlök plus en skvätt vinäger. Om tomater finnes till rätt pris så blanda i med fördel.

2009-04-14 @ 00:25:02
Postat av: Emilia

Ja Agnieszka, det låter bra med Skärholmen! Jag ska titta i kalendern! Tackar för den fina salladen Nisse!



Kram till er båda

Emilia

2009-04-14 @ 06:31:51
URL: http://enemilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback