Se upp för avståndet mellan vagn och plattform...

Jo, det var nämligen så att igår natt hade jag en konstig dröm - den handlade om nya tunnelbanor som dels hade en smalare längre nos och dels att det blev längre avstånd mellan vagn och plattform. Jag såg att tåget mot Hagsätra stod på stationen, men jag fick verkligen ta sats för att komma på tåget - det var obehagligt och jag beklagade mig inför en informatör på tunnelbanan. Symboliserade detta avstånd någonting, undrar jag nu i efterhand. Är det ett avstånd som jag bör tänka på i det verkliga livet? Kanske en lucka mellan det medvetna och omedvetna?

Jag har kollat upp lite om röda linser, och detta kan man utläsa på Saltå Kvarns hemsida:


"Röda linser är rika på protein, fibrer och mineraler.De är snabbkokta och behöver inte blötläggas före kokning. Man kan inte grodda röda linser eftersom de skalas och "splittas".
Röda linser är goda i soppor och grytor, i patéer och biffar."

http://www.saltakvarn.se/produkt/produktblad/5110.htm




Var ute med Frasse idag, denna gång var han inte lika envis, och det gick till och med bra att gå hem sen. Efteråt tog jag en timmes promenad till Svedmyra för att handla lite, jag ska nämligen göra spenatpasta senare och då behövde jag spenat! Ska även baka bröd, det blir ett grovt bröd, som kommer fungera bra som matsäck imorgon eftersom jag och Agnieszka ska ut och gå! Att gå är skönt och med sällskap är det inte heller helt fel!


Vila efter promenad...

Ikväll är det påskafton i kyrkan, Påsken är den viktigaste högtiden för oss, så självklart kommer jag att gå dit. Igår var det ju över två timmar och ikväll blir det nog samma sak. Vill tipsa om två låtar som på något sätt hör sommaren och Sverige till... Klicka och se!

http://www.youtube.com/watch?v=HInYeg78sMU&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=uuOUev9EgI8




God mat med tjejerna igår...!




"Han satt nära men ändå långt bort. Det kan vara svårt att förstå denna avlägsenhet i närheten..."

Observation under medveten närvaro, våren 2009


Ta hand om er!
Emilia den lite piggare!

Kommentarer
Postat av: Svennis

Oja lilla Frasse ser ut att ha det bra där.

Kram Svenne

2009-04-11 @ 14:27:03
Postat av: Nisse Norr

Mystik, tänkte hon, kan inte förstås, den måste erfaras. Ju närmare desto längre bort. Paradoxen. Kommunikation är dialog är relation. Jag är kärlet. Drycken är Gud som törstar i mig. Den som kan tyda blir till.



Maten som ser god ut är god är god och het är godhet är Gud.

2009-04-11 @ 15:27:35
Postat av: Nisse Norr

Tunnelbanetåget som smalnar skulle kanske kunna vara en symbol för nålsögat som det gäller att komma igenom för att gå vidare, dvs sy vidare på en väv som är livets väv. Avståndet från plattformen till tåget kan vara din upplevelse av ansträngning att komma med tåget ut mot framtidens frihet. Alla promenader i närheten av tåg och tunnelbana gör det naturligt att drömma om det.

2009-04-11 @ 22:56:47
Postat av: Emilia

Mycket klokt Dr Norr. Jag tänkte flera gånger på drömmen idag. Den kändes lite kuslig...



Natti

Emilia

2009-04-12 @ 01:08:54
URL: http://enemilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback