En sann upplevelse...

Mindful var det och mindful behöver jag vara. Därför skriver jag detta inlägg extra sakta för att gå ner i varv lite grann. Var på en fantastiskt fin mässa idag, med vacker musik från den ortodoxa kyrkan. Det var som någon sa, en andlig upplevelse. En enstaka tår kom nog fram ändå. Sedan var det kurs efteråt, men jag och Agnieszka gick bara på halva för att sedan gå och fika, jag var så hungrig att jag blev orolig över hur det kunde vara möjligt efter den stadiga lunchen som jag åt...Nu är jag i alla fall hemma, men jag är inte ensam! Lille Frasse håller mig sällskap och han verkar trivas. Han har fått mat och nu ska jag enbart kolla kattlådan och sen ska vi sova. Den här veckan är lite körig, men jag ska ändå tänka på att det är stilla veckan och försöka hålla ner tempot lite grann. Ni får lite bilder att titta på, jag återkommer med rapport om läget imorgon kväll! Jag ger er lite underhållning från youtube...denna sång känner ni kanske igen? http://www.youtube.com/watch?v=f5RjkrOWpUs

Ja, just det, gjorde en god linssoppa idag, och Dorota förgyllde bloggen med ett recept på den linssoppan som hon bjöd på när jag var hos henne förra veckan! Tack Dorot!

Sov så gott!
Emilka







Frasse har funnit sin plats i solen...



Linssoppa! Den blev över förväntan och mycket god!



Fick en elogeglass från Sven, lakritspuck. Sven tog Tip top!



Tog en prommis, detta var vår väg...!


Frasse tycker om min gråa tröja och funderar på äpplen...
Kommentarer
Postat av: Nisse Norr

Linssoppan ska jag laga till. Det fina med soppor är ju att de kan varieras i det oändliga men ändå är enkla att laga till när principen är likadan. Fin katt Frasse, ser ut som min katt Smirre. Så var det Mindful. Fast Mindfin låter bättre.

2009-04-06 @ 22:43:05
Postat av: Svennis

Hej Ta det coolt i veckan. Tänk på dig själv och Frassalino. Sköt om er kramar Svennis



Smirre fånga en firre. Visst är katter bra Nisse Norr.....



Ha de gott

2009-04-06 @ 23:02:36
URL: http://www.dif.se
Postat av: Dorota

Hej vännen!

Vad bra att du tyckte om soppan! Och det verkar som om det finns fler "amatörer" för den. Vad glad jag blir. Ta hand om dig. Jag ska på Bosu nu. kram

2009-04-07 @ 15:47:35
Postat av: Emilia

Vad trevligt det är att komma "hem" till bloggen och ha en massa fina kommentarer!



Norr-Nisse: jo, det som också är bra att soppan kan räcka flera dagar och är relativt billi att göra!



Sven: jo då, jag och Frasse har det bara bra! Ta hand om dig och vila upp dig!



Dorota: jo visst, soppa är suveränt och du får gärna komma med fler recept!



kram till er alla!

Emilia

2009-04-07 @ 16:19:43
URL: http://enemilia.blogg.se/
Postat av: Nisse Norr

Ja så sant, soppor är mycket dryga, jag brukar laga till en stor full kastrull och lever sen gott hela långa veckan. Skulle vilja prova soppa med sopp någon gång. Alltså svampsoppa. På tal om soppa har du kollat din mail? Soppa med knorr hälsar Nisse Norr!

2009-04-07 @ 17:16:06
Postat av: agnieszka

Hej på er alla o Emilia så klart,



jag fastnade oxå för soppan ...



Jag har ingredienserna hemma, så det blir nog soppa till lunch idag.



Det är regnit o kallt idag, så det passar utmärkt.



Glada hälsningar :-)

2009-04-09 @ 09:26:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback