En lunch senare...Tankeludd

Det är något som saknas. Modell: ätbart. Kolhydrater. Socker. Ja, något är det. Men jag är inte hungrig. Kroppen behöver nånting gott. Det är som att det fattas något essentiellt. Men jag är inte sugen på något. Skulle faktiskt kunna tänka mig en tupplur. Fast utan tupp. En lur. Fötterna känns lite kalla. Har rena strumpor i väskan. Fast den ligger i köket och dit orkar jag inte gå just nu. Å andra sidan så ligger kameran där med. Så jag kan slå två flugor i en smäll. Är ni beredda, jag går nu...

Tillbaka - även med en grå tröja som jag är lite smått förtjust i. Och dessutom är den lätt att tvätta. Solen skiner därute, men det är ett helt annat ljus. Jag vet vad jag tänker och jag vet att jag förmodligen har rätt - hösten är på ingång. Första tanken är inte nej. Tanken är snarare att jag saknar höstlukterna och färgerna. Men min kropp är lite allergisk mot det mörker som sedan kommer. Det kliar liksom av det, inombords. Och jag blir trött. Lösning: Thailand. Eller kanske ljusterapi i någon tråkig lokal som har new-age musik. Eller se till att ha en bra dygsnrytm. Upp. Äta. Gå ut. Vila. Äta. Sova. Men jag vet att det inte kommer att hålla. Hm.

Det blev träning idag - en snabbvariant - 20 minuter på löpband med lutning. Och sedan styrka: mage och framsida axlar. Jag känner mig starkare. Och sen ut med hunden. Nu vet jag vad jag vill ha. En magnum med mycket choklad. Sen kan jag sova.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback