You won´t find peace by avoiding life

Något i den stilen sa Virginia Woolf (Nicole Kidman) till sin man Leonard i filmen the Hours, som jag såg igår med Sven, efter att ha varit på restaurang och ätit kinesiskt. Mycket trevligt och dessutom har vi en idé som så sakta börja ta form. "Avoiding life", är det något som man gör? Jag har nog haft perioder av undvikande av livet. Men just nu är närvaron i nuet mycket stor - även om jag har svårt att definiera begreppet "nu". Jag hade en gång för länge sedan en kort diskussion om begreppet nu i min blogg, men orkar inte riktigt leta i bloggen, varför gräva i det förflutna?

Jag hade också en trevlig eftermiddag med Kinga, vi fixade lite med en bild som jag ska använda till min artikel som handlar om panikhunger, den borde komma upp nästa vecka. Men redan nu finns den berömda torskröran med på fitmama, så gå in och kika!

Nu håller vi på för fullt och sätter upp persienner i vardagsrummet - Sven och hans vän Göran arbetar på bra, medan jag är lunch - och fikaansvarig. Gabriella (Görans dotter) hjälper till hon med!

Ikväll riktar jag mig in på Parkteatern igen, Potatislandet är det ikväll klockan 19.00 på Vitabergsparken på Söder!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback