Med risk för att upprepa mig!

Vi skulle kunna ha gissningslekar här på bloggen under julen - för hur många aktiviteter finns det egentligen?

 

1. Äta

2. Slappa

3. Stressa

4. Äta mer

5. Titta på TV

6. Umgås med vänner och familj

7. Blogga, för det har jag gjort!

 

Check, check, check, check, check

 

Det som kanske inte händer varje dag är datorköp. Ja, jag är nu en ägare av en sprillans ny hp-dator och det var några svettiga minuter på Onoff och sedan var det klart. Tjoff, och sparpengarna från i år försvann i ett nafs. Men leendet på läpparna sitter kvar! Slog till på en prisvärd hp-skrivare också - den hoppas jag kan installeras utan problem!

 

Svenne och jag har fortsatt med matlagningen idag, vi gjorde en till sats rödbetssallad samt soppa och nu väntar pirogfabriken på start. Svenne lämnade fältet, men hans insats idag var kanon! Det är skönt att ha en vän med sig när man tar beslut om datorer och skrivare och någon som säger "snart blir det mat" när jag panikhungrar. Dessutom känns det som att en ny sida hos Sven har kommit fram, jag fick knappt fråga om jag skulle hjälpa till med löken!

 

 

 

Kommentarer
Postat av: Dorot

Grattis till den nya datorn och skrivaren.

Jag har en sak till man kan göra under julen: jobba (det har jag gjort i alla fall) och tvättat har jag med... fast jag är medveten om att det är inte är de typiska julsysslorna :)

2009-12-26 @ 21:49:54
Postat av: Emilia

Det är sant Dorotka! Du är flitig! Hoppas att du fick extra betalt :)



Stor kram till dig tjejen!



Emilia

2009-12-26 @ 22:43:03
URL: http://enemilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback