Trevligt att bli veckans blogg hos Jenny!

Ja, bloggen lever lite sitt eget liv just nu (se lite längre ner på Jennys blogg, där finns min motivering till varför jag skulle vinna!), ena dagen är vi förkylda och andra dagen kommer solen fram för första gången på hur länge som helst - galet, men roligt. Jag har vandrat ute i solen och just i detta nu, medan laxen blir klar i ugnen - så ligger jag på min favoritplats på denna jord - sängen i vardagsrummet! Och solen den lyser på mig och värmer mig - tillvaron blir annorlunda helt enkelt!

 

Vilken relation har du till solen? Min blogg heter ju Morgonsolens sanning, och det är sant att den första solen, den som är på morgonen - kan vara en fingervisning om hur dagen kommer vara i övrigt. Syns inte solen, vill inte jag heller synas, utan försvinner på nätet bland bloggar och facebook. Men kikar den fram, som idag, då vill jag göra saker!

 

Stopp, vänta här nu ett tag - göra saker? Nej Emilia, nu måste vi dra ner på tempot. Ja, jag vet ju att jag har en förkylning i kroppen. Jag satsar därför på en god och "värmande" sås till laxen. Jag skriver upp receptet på såsen nu här på momangen

 

Sås som funkar till allt!

2 dl turkisk yoghurt

4 msk sweet chilisås

1/2 dl riven pepparrot

Salt & Peppar

Blanda

 

 

Jag testade en liknande sås, men utan pepparrot, med ICAs nya yoghurt - och den var fenomenalt god till kyckling. Jag tror att sweet chilisåsen gör mycket också!

 

 

Tog en del bilder på promenixen - de kommer inom kort! Den som väntar på något gott....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback