Fika, Pilates och SPA dag!

Ja, så är det planerat för idag, och snart ska jag äta middag. Det blir resterna av Fetasalladen som jag gjorde till mitt nyttiga fika och en smörgås på ett bröd som jag köpte på Gateau i Gallerian - mums! Har en camembert som jag ännu ej smakat på! På förmiddagen var jag på mässan, efteråt var det fika och då träffar man alltid på lite trevligt folk! Det var Agnieszka som tipsade mig om brödet. Tillsammans med avokado är det suveränt! När jag sedan skulle hem då strejkade tunnelbanan på grund av en olycka på Centralen så jag ringde Maria och sa att jag skulle bli sen till fikat, men det var lugnt. Hon och Mike kom till mig runt halv tre istället! Vi hade det mysigt och de gillade lägenheten! Vi åt så mycket att vi sedan var alldeles slut! Det var kul att ses, det var ett tag sedan!

Sedan har jag tränat Pilates hemma, jag har en dvd. Det var helt okej och blev lite smått andfådd, pluspoäng till mig! Nu ska jag snart äta som sagt och sedan blir det SPA - bada och göra mig ren och fin! Ansiktsmask och hela kittet!

Imorgon ska jag ut till Solna och ta hand om Marre! Ej att förglömma är att göra livemedelshygiencertifieringen samt ringa butik och säljare inför fredag och lördag! Och kanske söka sommarjobb? (hint till dig pappa!)

Kram
Emilia den underbara!

PS. Mitt i allt tumult på centralen träffade jag på Sven! Ja just det, ni som vill gå Gröna Linjen söndagen den första mars klockan halv två start Alvik: hör av er till mig!
Kommentarer
Postat av: Nisse Norr

Vattnas i munnen när jag läser om fetasallad och camembert. Ost och bröd är ju liksom basic och så underbart gott. Min favoritost, i varje fall en av dem, är absolut mögelostar, gillar den fylliga, tunga, djupa och skarpa smaken. En avocado till det och lite vin gör allt perfekt. Avocado är ju som du vet en mycket nyttig frukt, och har du ingen krukväxt hemma så kan du sätta kärnan i en kruka så får du en stor planta med stora blad om du har tid att vänta förstås.



Nisse Gourmet

2009-02-22 @ 20:58:12
Postat av: Emilia

Jovisst, bröd är basic, men har ätit alldeles för mycket idag! Jag kunde inte låta bli eftersom det var så gott. Avslutade med lite fil med honung! Ja, lite vin är inte heller fel, särskilt om sällskapet är gott!



Kram

Emilia Buffé

2009-02-22 @ 21:52:26
URL: http://enemilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback