Idétorka? Jag har all den tid jag behöver!

Ja, det säger i alla fall Kay Pollak om tiden. Den är inte vår fiende, utan vi ha all den tid vi behöver. Men det känns lite knasigt uppe bland de grå just nu. Anledningen är att jag till nästa vecka ska ha kommit fram med några idéer - som handlar om kost och hälsa. Ni får gärna komma med önskemål, vad tycker ni är intressant inom dessa områden? Jag tycker mycket redan har varit uppe på tapeten.


Men hörrni, istället för att klaga på idétorka: jag passar på att än en gång rekommendera två filmsnuttar: Dalarö by day samt Skärmarbrink som ni finner på Svennosfären: www.musakon.webbland.se/blog Där får ni bland annat ta del av ankbråk samt att vi har med en joker i leken på sträckan Farsta Strand - Hässelby strand. Om ni vill följa med som praktikant går detta bra, meddela gärna en vecka innan. Vi går oftast på måndagar, runt ett. Alla är välkomna och den enda utrustningen som behövs förutom kläder är ett par sköna skor att gå i. Vi startar nu på måndag på Odenplan.


Nu ska jag fundera ut lite vad det är för typ av idéer jag ska presentera nästa vecka, först lite spel på datorn förstås!


Emilia

Kommentarer
Postat av: Hanna G

Hej igen Emilia.

Har följt din blogg senaste tiden och tycker det är intressant att se vad du har för projekt på gång.



Hur går det med skribentjobbet? Fick du svar från Måbra, är det dit de nya idéerna ska gå kanske?



Vad händer med säljjobbet?

Jag är sjukt nyfiken som du märker :-)



Kram H

2009-02-04 @ 11:42:41
Postat av: Emilia

Nämen hej Hanna! Det var ett tag sedan. Ja, det är till måbra som jag ska ha med mig lite idéer. Ska till bibblan idag, eventuellt, och låna lite inspirerande böcker! Säljjobbet går bra, börjat runt den 27 februari och kommer arbeta ca 1-2 dagar i veckan åt dem. Hur går det för dig Hanna? Visst fick du ngt intressant jobb?



Kram

Emilia

2009-02-04 @ 13:56:59
URL: http://enemilia.blogg.se/
Postat av: Hanna

Jo. Jag fick ett bra jobb.

Jobbar idag som IT rekryterare.

Mycket sälj och marknadsföring dock, kanske är något för dig?





Har de sagt att du ska få bli skribent på måbra? Det är ju fantastiskt ju!



Vad är det för säljjobb?

Annars är det ju hemskt nu i finanskristider. Speciellt i rekryteringsbranschen märker man verkligen en enorm nedgång.



Kram H



2009-02-04 @ 15:02:42
Postat av: Svennis

Mufffiiiimuuuuuuuuuu!

2009-02-04 @ 17:59:32
URL: http://musakon.webbland.se/blog/
Postat av: Nisse Norr

Hej Milla. Roligt med positiva nyheter på G. Säljjobb kan väl vara trevligt om man får sälja sånt som är bra som man själv tror på och vill använda. Kost och Hälsa är väl ändå det mest intressanta ämnet, är ju liksom basic för allt annat; mår man inte bra och har hälsan faller ju allt annat oxå. Det lär finnas massor att reda ut om kosten, har ju blivit rena snurren numera med alla idéer om vad man ska äta. GI verkar någorlunda vettigt, men vad ska man säga om Atkins tokpåhitt om att äta fett och sluta med kolhydrater för att minska vikten. Tror inte detta är hälsosamt. Jag tror på mycket frukt och grönsaker, även potatis som ju är en underbar knöl i hushållet, tillsammans med morot, kålrot, selleri, plus alla bladgrönsaker förstås. Jag tycker du ska skriva mycket om råkost och sallader, sen kryddor, gärna såna man själv lätt kan odla i krukor. Sen finns så mycket man kan hitta i naturen, så det kan du skriva om, t ex den fantastiska brännässlan som är så skir och god på våren att göra soppa av, nyttig och full av järn som ju särskilt kvinnor behöver mycket av. Just detta med sallader är så intressant och borde vara perfekt för stadsbor som är på G och språng: Lätt och enkelt och snabbt att laga till, samtidigt som det är så nyttigt och hälsosamt och gott. Och kombinationerna är oändliga med grönsaker och baljväxter som bönor och ärter. Kan göras mycket matiga särskilt med tillägg av kanske kyckling eller rostbiff eller fisk. Ett gott fiberrikt bröd till och en råpressad dryck av frukt och grönsaker samt ett avslut på måltiden med ett örtte gör hälsolyckan total. Tala om energikick! Sedär, nu har du mycket gott att skriva om. Kram och Lycka till med hälsning från Nisse.

2009-02-05 @ 14:29:12
Postat av: Emilia

2009-02-05 @ 16:27:27
URL: http://enemilia.blogg.se/
Postat av: Emilia

Nämen oj vad mycket positiva kommentarer jag har fått, fantastiskt att få lite feedback! Och muffimu på dig också Svenne! :) tack Hanna för den delade glädjen! och Nisse, du borde kanske också bli skribent på måbra, du verkar ha fantastiskt många bra idéer, jag snor hälften av dem! Sitter för närvarande vid Odenplan och ska senare gå på mässa. Ska försöka komma med ett inlägg imorgon på bloggen! förstår inte vad comhem håller på med, jag beställde internet för tre veckor sedan...



kram

Emilia

2009-02-05 @ 16:29:54
URL: http://enemilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback