På bibblan vid Odenplan!

Hej. Anledningen till att jag viskar är att jag sitter på biblioteket vid Odenplan. Dessvärre låter fläkten från datorn hur mycket som helst så jag väntar bara på att bli utslängd....Idag har jag umgåtts med Carlos, vi ska träna ihop på Friskis och Knubbis nästa vecka, spinning om vi har turen att få plats på passet (tjejen i kassan sa att mitt sk erbjudande gällde i mån av plats, ha!). Jag åt också nånting väldigt smarrigt på stan idag, ett grillat tunnbröd med getost i och någon form av beta, gulbeta tror jag det var. Och honung på det! Fantastiskt gott! Men så var jag också fantastiskt hungrig....Sitter och spanar efter jobb, hittade något som jag trodde var intressant på H&M och kanske att jag söker det....Men är jag verkligen en person som vill arbeta på den internationella marknaden, som de så fint uttrycker det? Eller är jag en tråkmåns som bara vill vara hemma? Kanske har jag kommit till det faktum att jag undrar vem jag vill vara yrkesmässigt. Och även som person...Detta skrev jag nämligen igår:

Vackert kan det vara...

...att bara just vara, men sjutton vad svårt det kan vara! Kommer på mig själv att värdera tillvaron utifrån vad jag gör inte utifrån vad jag är. Har jag haft en mindre produktiv dag blir det genast nedklankningar på mig själv. Inte så där så att jag ältar, men det verkar som att värde skapas utifrån produktivitetens resultat. Inte bra. Tror jag (?). Det är klart, det finns positiva saker som mynnar från att vara verksam och göra saker. Man blir naturligt trött, man känner sig nöjd och livet verkar gå framåt. Och jag är dessutom väldigt rastlös av mig, så det kommer sig ganska naturligt att antingen vara ute och gå, träna, måla, läsa. Men sedan finns det dagar som alla dessa aktiviteter känns trista. Alltså verkligen trista. Boken som jag läser känns svårläst, stegräknaren har sett bättre dagar och vädret gör att promenaderna känns ruggiga. Och träningen? Näe, usch! Och då går följande tankar i mitt huvud: varför tycker jag att allt är så tråkigt? Men sedan vänder det igen. And that is how life goes on! Någon som har något intressant arbete att tipsa om? Skriv gärna i kommentarer-fältet nedan. Jag har ett stort behov av Internet, vet att det finns caféer där man kan använda trådlöst. Jag ser mig själv på ett café surfandes fram över Internetvågorna och hittar...det perfekta jobbet! Det kan vara framtiden. Så, var kan man surfa gratis med sin dator? Ge mig konkreta tips, om ni vet! Var inne på min sida på monster och det finns arbetsgivare som har tittat på min profil, så det är dags att uppdatera den ordentligt. Roligt att jag kan se hur många som är intresserade.


Nu ska jag snart iväg till stan, sen på kurs. Har varit duktig och plockat undan disken. Sedan har jag läst en intressant uppsats som en kompis skrivit. Handlade om varför ett samhälle i södra Sverige röstade på Sverigedemokraterna. Inte dumt alls (alltså uppsatsen!).


Take care

Emilia

PS. Svaret på frågan om gratis Internet är: Stadsbiblioteket (om man har lånekort och lösenord, vilket jag har! D.S

Kommentarer
Postat av: Svennis

Hej,

kul att höra av från dig min KBT promenad kamrat. Det ska bli kul att promenera imorgon.



Du kan inte förändra andra. Den du kan förändra är dig själv. Som ett frö kan tanken få dig att växa och utvecklas. Till den du vill bli. Och INTE vad nån annan säger åt dig att bli. Du har ett val. Låt inte impulser styra dig. Utan välj......glädje?!



Kramif Svenne

Vi hörs

2009-01-13 @ 17:38:01
URL: http://musakon.webbland.se/blog/
Postat av: Emilia

Hej Svenne! Ja, synd att vi inte valde att promenera när det är så fint väder, solen skiner och jag är hemma hos Agnieszka och vi ska söka jobb ihop. Nej, jag kan inte förändra andra, vet inte om jag vill det. Det jag kan göra är att så frön, du vet vad jag menar. Man kan lämna avtryck och tankar. Kanske via bloggen.



Syns senare!

Emilia

2009-01-14 @ 10:34:27
URL: http://enemilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback