Det gick bra idag! Och lite mattips!

Sitter och småglor lite på Let´s dance...Nu är det Magnus och Annika...Duktiga är de!

Ja, idag gick jobbet bara bra, kanske var det Nisse Norrs och Dorotas lyckönskningar som gav mig en kick? Och bestämmer man sig att det ska bli en bra dag, då blir det, eller hur? Butiken var trevliga och kunderna likaså! Tog en ordentlig lunch vid tvåsnåret: lax med bulgur och kokt broccoli samt en sås gjord på följande:

Kaviarröra
1 dl lättcreme fraiche
1/2 röd lök
2 msk dill
2 msk kaviar

Blanda allt!

Jo, anledningen till att jag skriver detta recept, är att det dels passar bra som sås till lax, men! Även till omelett! Det var nämligen det jag bjöd på idag: Omelett med kaviarröra och det var minst sagt en succé! Till detta blev det juice från Kivik, en äppel och passionsfrukt-juice. Den som jag skrev innan om fanns inte i butik, inte heller Activia yoghurt! Men jag satsade istället på att göra omeletten extra god!

Efter jobbet var jag ganska slut och sådär lagom hungrig. Jag hade fortfarande kvar av det som jag åt till lunch, men jag kände att jag ville äta något annat. Då kom jag på att jag gjorde en jättegod rätt för några år sedan när jag var ute på uppdrag. Och då gjorde jag det till middag! Tortillabröd fylld med kyckling och en härlig röra till. Här kommer receptet!

Tortillabröd med kyckling och smaskig röra!
2 personer

2 kycklingfiléer
salt och peppar
2 msk matfett

Stek kycklingen i fettet och krydda med salt och peppar

Röran
1 äpple
1 röd lök
2 tomater
1 burk med lätt creme fraiche
3 msk mango chutney

Blanda allt i en mellanstor bunke!

Använd nu två tortillabröd per person och lägg på kyckling med röra, vik ihop och börja äta!





Jag blev nöjd med resultatet och det blev kvar lite som jag kan äta på söndag, Imorgon mina vänner ska jag och Emsan ut till IKEA. Målet för mig är att inhandla en hallampa och kökslampa. Jag väntar lite med vardagsrummet. Fast kanske två lampor att ställa på fönsterbrädan? Åh, dessa lampor!

Nu ska jag snart gå och lägga mig och läsa Flyga drake. Sedan ska det bli skönt att sova. Igen.

Natti natt!
Emilia
Kommentarer
Postat av: Svennis

Hoppas du hittar det du vill ha på IKEA och lycka till ikväll, många kramar från Svenne

2009-03-07 @ 12:14:34
URL: http://musakon.webbland.se/blog/
Postat av: Sussi

Oj så gott detta ska jag testa.

Ha en bra helg.

Sussi

2009-03-07 @ 20:26:33
URL: http://www.mabra.com/Default____23.aspx
Postat av: Emilia

Hej Sven! Tack! Jag skriver om kvällen i nästa inlägg...Och Sussi välkommen! Det är alltid kul när någon ny tittar in!



Kram till er!

Emilia

2009-03-08 @ 14:07:58
URL: http://enemilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback