Kan det vara yogan? Mår fantastiskt!

Han hade en beige rock och en blomma inslagen i papper. Han tittade på blomman genom en springa i pappret och luktade på den. I den andra handen hade han ett systembolagspåse. Skorna var putsade.


                                                                                                                                      
                                                                                                                                          Observation på T-centralen i mars 2009



Kände mig full av energi på jobbet och det märktes att kunderna tyckte jag var underhållande - jag testade olika varianter, utgav mig för att vara världens bästa påskkärring, jag sa att jag gärna ville ha lite sällskap vid bordet då jag har ett ensamt yrke, jag bjöd på Anton Berghs fantastiska marsipanbröd (ja, de heter så!) och tiden gick snabbt, verkligen. Det kändes som jag hade en massa energi i kroppen och jag tror mig veta vad det berodde på: yogan som jag utförde tidigare idag - den gjorde underverk med min andning och hållning. Jag ska göra ett pass imorgon också. Helst skulle jag vilja göra det innan jobbet, men jag har ett läkarbesök på morgonen, så det kan bli lite tufft med tiden.


Middagen ja, den nämnde jag tidigare. Det blev en härlig sallad med tomater, champinjoner, plocksallat, oliver, pinjenötter, linser (ekologiska som jag köpte idag på Vi) och halloumiost. Det är nog bra att jag äter lite lättare på kvällen eftersom jag ofta äter sen middag. Har inte känt någon panikhunger alls idag och det beror på regelbundenheten och att jag lagar mat innan jag blir hungrig! Bra grejer det där!


Lite bilder på dagens mat och en bild på mina två fina fönsterlampor som jag köpte tillsammans med Emily för några veckor sedan!


LUNCH




En väldigt god fraiche som passar bra med lax!


MIDDAG



LAMPOR - FINT ELLER HUR?





Ha det gott! Nu är det vår. Ja!

Emilia
Kommentarer
Postat av: Svennis

Fint Emilia! Det i början kändes som en Amelie iakttagelse. Roligt på jobbet också.



Det är du som är bra. Yogan är ett jättebra verktyg och stöd.



Snart är det Friskis å Svettis



Kram Svenne

2009-03-26 @ 21:51:57
URL: http://www.dif.se
Postat av: Nisse Norr

Har du tänkt på att bli författare? Om inte borde du fundera på det absolut. Det du skriver i inledningen om mannen i beige rock och putsade skor med blomma och systemkasse skulle mycket väl kunna vara början på en spännande deckare! Deckare är i ropet och särskilt lysande är ju kvinnliga författare. Emilia Arvidsson låter som en riktig rookie eller komet på deckarhimlen. I Stockholm finns säkert intressanta miljöer som passar väl för läskiga intriger och ond bråd död.



....Skorna var putsade. Han var nyklippt och på väg hem till sin fru som just idag fyllde år. Men han anade inte att inom en halv timme så skulle han ligga blek med blodsprängda ögon i trängseln på T-centralen med en kniv i ryggen....

2009-03-26 @ 22:12:59
Postat av: Emilia

Hej Sven och Nisse Norr! Ja, författarambitioner har jag ju haft tidigare, kanske att det väcks ett intresse igen...! Nu ska jag yoga och sen till jobbet. Fint väder har vi också! Friska på Svenne! Och ha det bra båda två!

Emilia

2009-03-27 @ 07:21:04
URL: http://enemilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback