Skulle du kunna dö imorgon?

Rak fråga. Inga förutsättningar ges, förutom det. Många kanske tänker: "nä, men jag har så mycket som jag skulle vilja göra......" eller "men vad är det för fråga?" Är det inte en ganska viktig fråga? Alltså en sak är då säker, vi ska alla lämna detta jordeliv, sen kan det vara mer eller mindre sannolikt att det sker IMORGON. Men om man har en sådan hållning att vi inte ska ta livet för givet - ja, då kan en sådan fråga vara värd att besvaras.

Jag skulle kunna dö imorgon. Varför?

1. Jag har träffat människor i detta liv som har gjort livet till en fröjd.
2. Jag har upplevt saker, både mer jordiska och existentiella, som gör att jag skulle kunna vara "redo".
3 Jag har skrattat, jag har gråtit, jag har upplevt kärlek...Det enda som fattas är en egen familj. Men där är jag just nu i ett stadie där jag undrar hur min roll skulle vara i denna "familj". Jag tycker det verkar svårt. Eller så har jag inte träffat "rätt". Än.

Nu har jag gett er mitt svar på frågan. Det har ingenting med vilja att göra utan den baseras på hur inställningen är till själva döden. Tungt ämne för en så annars lättsam blogg.

Jag har fått en fråga av Nisse Norr om drycken som fanns med i förra inlägget, så jag tänkte gå in lite närmare på det: Drycken är en smoothie, kommer från engelskans "smooth", som betyder len. Det är len dryck baserad på yoghurt och frysta bär samt banan och lite vanlig apelsinjuice. Allt detta mixas till just en smoothie. Mycket gott och det passar alldeles utmärkt med frysta bär i och med att drycken då blir kall!



Kommentarer
Postat av: Dorota

Hej hej!

Ville bara säga att jag skulle kunna dö imorgon med. Jag känner likadant som dig. Jag har gjort saker som jag är mer eller mindre nöjd med och livet går ut på det. Jag känner inte att jag skulle missa något om jag dog just imorgon.

Kram

2009-05-04 @ 22:43:14
Postat av: Emilia

Tack för att du delade med dig!



Kram

Emilia



PS. Inte långt kvar nu Dorot!!

2009-05-05 @ 18:50:21
URL: http://enemilia.blogg.se/
Postat av: Sven

Egentligen borde vi alla leva som om vi bara hade en dag kvar av vårt liv

Då skulle vi inte slösa bort vårt liv på bagateller

Vi skulle uppskatta våra relationer mera

Vi skulle göra de saker som verkligen betydde något för oss.

Vi skulle antagligen älska mera



2009-05-05 @ 20:26:26
Postat av: Emilia

Det tackar vi för! Det ligger mycket i det du skriver, Sven!



So long, jag lever än!



Emilia

2009-05-05 @ 20:59:26
URL: http://enemilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback