Jag behöver bara ändra inställning

Ofta fungerar det med att tänka om. Det är ett bra verktyg när man (läs jag) har lite ont i magen över vad som ska göras. Därför tänkte jag använda mig av bloggen som ventil.

Vad vill jag denna vecka?
Framför allt - jag vill må bra denna vecka - jag vill känna glädje. Att välja glädje är en DVD med Kay Pollak som jag såg med Svenne för några månader sedan. Jag väljer glädje denna vecka. Vad väljer ni?

Jag vill vara ute i ljuset när det går - redan förra veckan var jag duktig på detta - att vara ute ca en timme för att suga ut ljuset - och jag tror det fungerar. Snart ska jag till ICA i Svedmyra - då promenerar jag dit. Idag kommer nämligen Maria och Klara hit! Och jag ska göra en tomatpaj, fast en modifierad variant.

Jag vill arbeta med det egna företaget! Imorgon har jag intervju med en kille. Ska diskutera lite med Maria gällande de frågor jag kan ställa. Han och jag ska ses klockan 09.00 imorgon!

Saker som behöver göras
Hehe, jag undviker ordet måste här, ganska snygg fint eller hur?

Jag behöver städa lite grann, fast det är ju nästan roligt. Det kan fungera att göra det idag.
Jag behöver åka in till stan och lämna lite papper på en myndighet. Imorgon får det bli.
Jag behöver få ordning på mindre roliga saker i företaget. Kan gå. På måfå.
Söka jobb. Det ser väldigt tomt ut i januari. Aj aj.. (men då kan jag jobba utifrån företaget!!)

 

Bloggen utmanar lite grann och detta är utmaningen - under 20 veckor ska jag testa att ha "må bra" i fokus. Ja, att ha det som mål istället för att träna frenetiskt och tro att jag mår bra av det. Reflektion, eftertänksamhet och andlighet i fokus - det kommer en rapport ca en gång i veckan och jag börjar idag, måndag. Något förslag på vad kategorin kan heta? Jag tänker mig Må bra...? Det kan komma att avspegla sig i resten av bloggen lite grann.


Vad ska jag göra denna vecka för att må bra? Jag tänker mig: musik, vänner, vila, träna (lagom), äta bra (igår var katastrof) och nyttja ljuset!



Kommentarer
Postat av: Anonym

Hoppas du kommer att må bra denna vecka :)

Det är bara att bestämma sig, resten får du på köpet.

Kram och ha det gott.

Väntar på besök i Lund...

2009-11-23 @ 10:52:04
Postat av: Emilia

Hej Dorot! Tackar för det, jo jag ska försöka vara en måbraig tjej denna vecka.



Receptet är nog kosten och motionen.



kram

Emilia



Ps. jag kommer gärna till Lund, när det lugnat sig lite här med jobb osv

2009-11-23 @ 12:01:44
URL: http://enemilia.blogg.se/
Postat av: Emilia

Hej Dorot! Tackar för det, jo jag ska försöka vara en måbraig tjej denna vecka.



Receptet är nog kosten och motionen.



kram

Emilia



Ps. jag kommer gärna till Lund, när det lugnat sig lite här med jobb osv

2009-11-23 @ 12:01:45
URL: http://enemilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback