Att välja bort

Just nu väljer jag två saker. Samtidigt. Lite jobbigt faktiskt. Både titta på program, blogga. Vara tillgänglig på nätet. Man uppdaterar sig på Facebook, man bloggar runt, lämnar spår efter sig. Men att kunna välja bort är inte fel. Och det känns bra ofta. Som att välja bort datorn och sova istället - det är en nyligen funnen favorit. Välja bort jobb framför en morgonpromenad. Att skita i träningen, bara för att. Inga motiveringar, inget dåligt samvete. Inte kommer jag ligga på dödsbädden och säga att jag önskar att jag dog med större biceps...?

Jag väljer sömn. Jag väljer bort vakenheten.


Kommentarer
Postat av: Sven

Jag väljer att skriva en kommentar och väljer bort att ringa och väcka dig nu. :) Kram Svenne

2009-09-18 @ 23:25:59
Postat av: Jenna

Älskar oxå att välja bort. Det känns så bra att göra det ibland, när det ofta känns som att man kan bli dränkt av görmål. Och då ska det göras utan dåligt samvete som du säger. Man ska lyssna till det som behövs, vilket är det rätta och som man mår bäst av. Det vore underbart under att alltid kunna höra vad som är det rätta och bästa för en för stunden :) Men men, om man alltid visste det rätta så hade man väl aldrig något att lära sig..

2009-09-19 @ 00:27:30
URL: http://jennas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback