Obama och hans gäng

Det är egentligen otroligt. Att vara president. Vilket ansvar. Mitt tips till er är: var presidenter i era egna liv, med ett ödmjukt sinne för ditt egna liv och inför andra. Men känn att du styr och att du kan påverka. Kanske inte bara ditt eget liv utan du kan även påverka andra. Kan Obama, kan du. Det var alltså ett intressant reportage på TV 4 som jag kikade på lite grann.

Kan ju säga att det varit en bra dag - otroligt inspirationsrik och jag kan nu mycket om budgetar. Ska fortsätta med budgeterandet imorgon. Jag satte två timmar som mål idag, att arbeta med det alltså. Jag avslutade efter 1 1/2 eftersom jag började bli okoncentrerad.

Tidsblocken gör att jag tänker om. Tidsblocken gör mig medveten om vad jag gör just nu. Det är en viktig poäng. Att skala morötter och samtidigt tänka på likviditetsbudgetar är fel av två anledningar: ett: du kan göra dig själv illa. Två:  Du missar färgen på den fantastiska moroten!

Märk väl att det är en ny tid som startar. Och ta vara på tiden, så att du styr den och inte tvärtom. Gör en kalkyl över vad du vill åstadkomma under en vecka, eller månad. Svart på vitt. Här kommer ett exempel på en veckokalkyl:

Veckan har 168 timmar. Av dem vill jag

- sova 8 timmar per natt = 56 timmar
- syssla med bloggen 45 minuter per dag = 0,75 * 7 = 5,25 timmar
- träna i snitt en och en halvtimme per dag = 10,5 timmar
- laga mat två timmar per dag = 14 timmar
- äta två timmar per dag = 14 timmar
- jobba halvtid = 20 timmar
- Läsa i ekonomiböcker = 7 timmar
- Vara med vänner i snitt 1 timme per dag = 7 timmar
- Kyrkan = (0,5 * 3) + 2 = 3,5 timmar
- Yoga 1,5 timmar
- Surfa (utöver bloggen) = 10 timmar
- Restid ca 1 timme per dag = 7 timmar

SUMMA = 155,75

Det ger mig ytterligare 12,25 timmar att göra något. Det blir mer yoga - det vill jag lova!

Men! Märk väl halvtiden som jag vill jobba...

Be true to yourself!

Nu dagens mat - jag är mycket nöjd!


Linssoppa...Ja, den var smarrig!


Min "efter-träning-mat" Tonfisk, cannellinibönor och paprika.
Sås på creme fraiche och lök



Mitt frukostbröd numera! Det mörka är Annas nyttiga!
Kommentarer
Postat av: Sven

Du är ju bra igen Emilia!

2009-09-02 @ 22:13:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback