Fullt ös medvetslös - Dorota är här!!

Igår var det en härlig dag. Fast jag vaknade lite stressad - så det blev ingen morgonpromenad... Men stress kan hjälpa till så att saker blir gjorda! Lasagne med en massa grönsaker slängde jag ihop, sen begav jag mig till Life i Liljeholmen och gick på en hudanalys. Och gjorde av med snuskigt mycket pengar. Precis vad jag behövde! Och dagen var generös, jag fick äran att gästa hemma hos Maria som fyllde år. Och vad serverades om inte rabarberpaj! Jag och Mr Tur&Retur (Åke, Marias kompis) fick ansvar för att avta pajformens kanter (puh!) och sikta flor. Vaniljsås till detta och min dag var gjord! Mike och Klara var också med (som jag också hunnit sakna, hade inte sett lill-tjejen på jättelänge!!). Och Marias föräldrar och en kompis Cecilia var med på kalaset. Alldeles utmärkt mysigt. Klara somnade sen en stund när det blev presentöppning. Av mig fick Maria en massa trevliga foton (från hela den tid vi har setts nu under hennes mammaledighet) och en fotkräm från BodyShop.


So far so good! Men, jag hade även turen att askmolnet gav med sig, vilket innebar att Dorota är här hemma hos mig. Typ nu. Och vi är på gång med allt möjligt kul. Just nu ligger hon på min säng och översätter svensk matematik. En uppgift som jag fick av min mormor - men det har blivit så bra att Dorota tycker om att översätta. Så jag tackar och tar emot! Vi har varit och handlat på Liljeholmstorget. Och promenerat. Två gånger. Det som nu väntar är: sushi ikväll med en kompis Inga. Jag hade tänkt att rengöra badrummet. Men det hinner jag lugnt eftersom klockan bara efter klockan tre. Så är det när man går upp klockan halv nio. Och ja, Dorota hänger med mig på morgonpromenader!






Kommentarer
Postat av: Anonym

¨Skål igen för blåsta askmolnet!!!! Jag är så glad att jag är hos dig vännen! Gud vad jag saknat dig!!!



Ps. Du glömde skriva hur fina vu blivit efter ansiktsbehandlingen :)



Kram

2010-04-24 @ 16:17:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback