Du arma morgonstund

Han körde snabbare och snabbare. Helt plötsligt känner jag hur luften går ur mig. Vi är viktlösa - jag ser träden. Och nu känner jag hur vi faller. Det går snabbt och...

Där vaknade jag. Ur mardrömmen. Det var ingen idé att somna om - och sanningen är, jag har ganska mycket idag. Så då kändes det lite bättre. Tvätten är i. Och jag har städat. Klockan halv tre ska jag till sjukgymnasten så att hon får knåda min rygg. Det ska bli så skönt. Fram till dess är det packning, städning, jobbning och läsning som gäller. Bra upplägg. Jag har lunchen färdig för mig. Ibland är det skönt att vara ordnad och slippa tänka. Vardagspussel kan vara too much.

Näe. Om jag skulle ta och vara lite nyttig?

Ni som vet vem Herr Höckert är, kanske undrar var han befinner sig? Jo, han är på yoga- och skrivläger. Så det är lite tomt, men samtidigt - vad härligt! För honom alltså! Jag tror jag hakar på nästa år - det verkar suveränt att yoga och skriva, i kombo. Tål att tänkas på.

Ps. Herr Höckert - en av mina bästa vänner

Kommentarer
Postat av: Jenna

Du yoga och skrivläger lät verkligen inte helt fel, och som något jag skulle behöva/tycka om. Yogan skulle min kropp och mitt sinne må bra av, och att få utveckla skrivandet vill jag göra en dag med ett "riktigt" initiativ :)



Den här teminen blir lite annolunda, för jag har tänkt att under terminens lopp bestämma mig för vad jag ska göra; antingen läsa färdigt till Dietist eller läsa färdigt den psykologi/beteendevetar/ekonomibana som jag oxå har påbörjat... Båda lockar och jag kan helt enkelt inte välja för tillfället ;) så tror jag kommer låta praktikern inom mig komma till tals, då hjärtat vill ha lika mycket av båda. I höst ska jag därför njuta av lite långsemester med sambon, gå en deltidskurs i Idrottspsykologi och jobba lite mer (och förhoppningsvis bli klokare om framtiden). Vad har du på tur inför hösten Emilia?



Sköt om dig! Kramar

2010-08-11 @ 17:18:57
URL: http://jennas.blogg.se/
Postat av: Matilda

skönt med lite knådning av ryggen! skulle jag också behöva känner jag (sitter som en ostkrok i skrivande stund).



vilken gullig kommentar jag fick av dig, den gjorde mig glad! det värmer så att få höra att det man gör uppskattas, det ska du veta! så tack tack tack!



jajustja, du skulle till uppsala och jobba ja! eller hur, då kanske vi kan springa på varandra över en kanelbulle! :-)

2010-08-12 @ 09:24:01
URL: http://www.matildasalmen.com
Postat av: Svenne

Skrivarlägret med yoga var helt suveränt med god auyurvedisk vegetarisk mat.



Dubbelkram Svenne

2010-08-17 @ 21:23:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback